arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۰۴۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۲۱ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹

ادعای جدید ایلان ماسک: پوشیدن «ماسک‌های N95» دردآور و غیرمفید است / ماسک‌های جراحی مفیدترند

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و پروژه اسپیس ایکس مدعی شده که پوشیدن ماسک‌های N95  دردآور است و آنچنان که گفته می‌شود مفید نیست و پوشیدن ماسک‌های جراحی که سبک‌تر و ساده ترند، در پیشگیری از کرونا تاثیرگذار‌تر محسوب می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و پروژه اسپیس ایکس مدعی شده که پوشیدن ماسک‌های N95دردآور است و آنچنان که گفته می‌شود مفید نیست و پوشیدن ماسک‌های جراحی که سبک‌تر و ساده ترند، در پیشگیری از کرونا تاثیرگذار‌تر محسوب می‌شوند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کارشناسان معتقدند که ماسک‌های N95برترین ماسک‌ها برای حفاظت از تیم‌های کارمندان بخش مراقبت‌های بهداشتی محسوب می‌شوند. اما ایلان مسک معتقد است این نوع ماسک چندان مفید نیست و بهتر است از ماسک جراحی استفاده کرد.

ماسک طبق معمول توییتر را برای بیان نظر خود انتخاب و توئیت کرد: «پوشیدن ماسک‌های N95دشوار است و بیشتر اوقات استفاده از  ماسک‌های ساده‌تر بهتر است.» این اظهارات در شرایطی مطرح می‌شود که ماسک‌های N95می‌توانند حداقل ۹۵ ٪ از ذرات موجود در هوا را مسدود کنند و یک مهر و موم محکم داشته باشند. درست است که ماسک‌های جراحی مکانیسمی ساده‌تر دارند، اما برای کادر درما توصیه نمی‌شوند.

کارخانه‌های تسلا  مشغول ساختن دستگاه‌های ونتیلاتور هستند تا در صورت کمبود تجهیزات پزشکی به کادر درمانی در ایالات متحده کمک کنند. با این حال ایلان ماسک، طی هفته‌های اخیر اظهارات ضد و نقیض و عجیب زیادی درباره کرونا مطرح کرد. او وحشت از کرونا را بی معنی خواند و در نامه‌ای به کارمندان خود خطر تصادفات رانندگی را بیش از ابتلا به کرونا ارزیابی کرد. افزون بر این‌ها او طی روزهی اخیر در توییتر اطلاعات نادرستی را نیز منتشر کرده است. برای مثال نوشته که خطر ابتلای کودکان به کرونا صفر است؛ که این یک اظهار نظر کاملا اشتباه است.

ماسک در پاسخ به یک کاربر توییتر که درخواست کمک برای بیمارستان‌های لوئیزیانا را داده بود گفت: ما سعی خواهیم کرد تا حد ممکن ماسک و تجهیزات تولید کنیم، اما اولویت ما ماسک‌های N95نیست و احتمالا روی تولید ماسک‌های ساده‌تر متمرکز خواهیم بود.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، افرادی که مبتلا به COVID-۱۹ هستند باید ماسک بپوشند. افزون بر این افراد، اطرافیان آن‌ها و کادر درمانی نیز باید از ماسک استفاده کنند. هنوز مشخص نیست که چه کسی ماسک را ترغیب به استفاده از "ماسک‌های ساده تر" می‌کند، اما به هر ترتیب به نظر می‌رسد او ماسک‌های N95را قبول ندارد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
0
2
استاد ما هم که یکی از شاخص ترین پزشکای کشور هستن دقیقا عین همین مطالب رو به ما گفتن و توضیح دادن چند هفته پیش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
0
0
دلیلی ذکر نکرده؟
نظرات بینندگان