arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آیا تعطیلی در استان تهران تمدید خواهد شد؟ / تایید نداشتن علائم در ۱۸ درصد مبتلایان کرونا / صدور حکم جلب فرد متخلف مدعی طب اسلامی / افزایش شمار مبتلایان کرونا در ایران به ۲۳۰۴۹ نفر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آیا تعطیلی در استان تهران تمدید خواهد شد؟ / تایید نداشتن علائم در ۱۸ درصد مبتلایان کرونا / صدور حکم جلب فرد متخلف مدعی طب اسلامی / افزایش شمار مبتلایان کرونا در ایران به ۲۳۰۴۹ نفر

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

بررسی استمرار تعطیلی در استان تهران: دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت کرونا در شهر تهران، گفت: اگر بخواهیم مردم در منزل بمانند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا کنترل شود، مهم‌ترین نکته برای آن، استمرار تعطیلی ادارات و مراکزی از این قبیل است و این موضوع قرار است بررسی شود.

تایید نداشتن علائم در ۱۸ درصد مبتلایان کرونا: دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباطی ویدئو کنفرانسی با خبرنگاران تاکید کرد: مطابق آخرین آمار حداقل حدود ۸۴ درصد مبتلایان در ایران علایم خفیف، متوسط و یا حتی بدون علامت دارند و تنها ۱۵.۸ درصد دارای علایم شدید می شوند که از این میان ۱۲.۳ هم در آی سی یو بستری می شوند. پیش بینی می شود که حدود ۱۸ درصد مبتلایان اساسا هیچ علامتی نداشته باشند و شک به کووید ۱۹ هم نباشند.

صدور حکم جلب فرد متخلف مدعی طب اسلامی: در پی مرگ یکی از بیماران عیادت شده توسط یک فرد معمم مدعی طب اسلامی که با ادعای درمان بیماران کرونایی وارد بخش قرنطینه بیمارستان انزلی شده و بدون رعایت مسائل بهداشتی صورت بیماران را با عطر آغشته کرده بود، حکم جلب این فرد متخلف از سوی مقام قضایی استان گیلان صادر شد. محسن شریفی جوانی که مورد عیادت این مدعی طبابت اسلامی قرار گرفته بود صبح دیروز در بیمارستان انزلی درگذشت.

افزایش شمار مبتلایان کرونا در ایران به ۲۳۰۴۹ نفر: دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در این باره گفت: بر اساس یافته های آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به کووید۱۹ در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۳۰۴۹ نفر رسید. وی گفت: خوشبختانه ۸۳۷۶ نفر از بیماران کووید۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است. به گفته جهانپور، متاسفانه با جان باختن ۱۲۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۸۱۲ نفر رسید.

افزایش شمار قربانیان کرونا در ایتالیا به بیش از 6 هزاز نفر: آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا دیروز دوشنبه اعلام کرد با مرگ 602 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته، شمار قربانیان این ویروس در ایتالیا به 6078 نفر رسیده است. آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) در این کشور را نیز حدود 64 هزار نفر اعلام کرده است که این رقم در مقایسه با آمار دیروز 4800 نفر افزایش نشان می‌دهد.

ورود ۹ هواپیمای نظامی روسیه به ایتالیا: دو روز پس از گفت وگوی تلفنی نخست وزیر ایتالیا با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، ۱۰۰ متخصص با ۹ هواپیمای نظامی برای مقابله با کرونا به ایتالیا منتقل شدند. وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: ۹ فروند هواپیمای ترابری نظامی ایل-۷۶ حدود ۱۰۰ کارشناس نظامی روس، تجهیرات و اموال برای کمک به مبارزه با بیماری ناشی از ویروس کرونا را به این کشور منتقل کردند.

منتفی شدن برپایی تخت بیمارستانی توسط نیروهای خارجی در ایران: علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت در توئیتی نوشت: ضمن تشکر از پزشکان بدون مرز، با اجرای طرح بسیج ملی مقابله با کرونا و نیز استفاده از تمام ظرفیت درمانی نیروهای مسلح، نیازی به برپایی تخت بیمارستانی توسط نیروهای خارجی نیست و این حضور منتفی است.

توافق احزاب شیعه عراق برای برکناری نخست‌وزیر مکلف: مختار الموسوی، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق دیروز، دوشنبه از توافق احزاب شیعه برای کنار گذاشتن نخست‌وزیر مکلف این کشور خبر داد. در همین حال رئیس فراکسیون صادقون در پارلمان عراق، رئیس جمهوری این کشور را تهدید به برکناری کرد.

تعویق برگزاری المپیک توکیو به سال ۲۰۲۱: یک عضو کمیته بین‌المللی المپیک گفت که بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو به خاطر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعلیق و احتمالا به یک سال بعد موکول می‌شود.

 

نظرات بینندگان