arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۶ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

هشدار مشاور سابق ترامپ: آمریکا در ۷ روز صدرنشین آمار کرونا در جهان می‌شود

تام بازرت، مشاور پیشین دولت ترامپ در حساب توئیترش نوشت: متاسفانه در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا تائید می کند که آمریکا دارای بیشترین مبتلایان به این ویروس را در سطح جهان خواهد داشت. با این وضعیت منطقی است اگر در مدت حدود یک هفته، آمریکا در صدر کشورهای دارنده بیشترین مبتلایان به این ویروس قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» روز سه شنبه با انتشار در گزارشی نوشت: «تام بازرت» (Tom Bossert) مشاور پیشین «امنیت داخلی» دونالد ترامپ هشدار داده است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا می تواند بیش از آمار مبتلایان در دیگر کشورهای جهان برسد.

بازرت روز گذشته (دوشنبه) هشدار داد که آمریکا تحت شرایط کنونی به زودی بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

او در حساب توئیترش نوشت: متاسفانه در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا تائید می کند که آمریکا دارای بیشترین مبتلایان به این ویروس را در سطح جهان خواهد داشت.

مشاور پیشین دولت ترامپ در ادامه پیام توئیت خود ضمن حتمی دانستن این رخداد نوشت: (با این وضعیت) منطقی است اگر در مدت حدود یک هفته، آمریکا در صدر کشورهای دارنده بیشترین مبتلایان به این ویروس قرار گیرد.

تارنمای خبری هیل در ادامه نوشت: بارزت به همراه دیگر کارشناسان، خواستار اقدام دولت فدرال برای کاستن از شمار مبتلایان به ویروس کرونا با ممنوع کردن تجمع ها و ماندن مردم در خانه هایشان شد، زیرا اکنون در بسیاری از ایالتها همچنان مردم بر سرکار می روند و رستوران ها روی مشتریان باز هستند.

سریعترین شیوع ابتلا به کرونا در جهان در ایالت الینویز

«جان بل ادواردز» فرماندار ایالت لوئیزیانا هشدار داد، شیوع ویروس کرونا در این ایالت نسبت به سایر نقاط جهان بسیار سریعتر است.

او در مصاحبه ای گفت: این ایالت به فوریت می تواند در وضعیتی همچون ایتالیا و اسپانیا از لحاظ شمار مبتلایان و جانباختگان به این ویروس شود.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت لوئیزینا که در هفته گذشته حدود ۱۳۰ مورد گزارش شده بود اکنون به یک هزار و ۱۷۲ نفر رسیده که ۳۴ نفر از آنها تاکنون جان باخته اند.

پیش بینی جان باختن ۷.۵ میلیون آمریکایی

این مقام پیشین دولت ترامپ در حالی نسبت به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا هشدار داده که بنابر برآورد انجام شده از داده های «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری» آمریکا (CDC)، از هر ۵۰ آمریکایی مبتلا به این ویروس که دچار وضعیت وخیمی شده باشند فقط یک نفر امکان دسترسی به تجهیزات پزشکی را داشته و دیگران با خطر از دست دادن جان خود مواجه اند.

دکتر «امیلی پورتر» (Emily Porter) پزشک بخش فوریت های درمانی در آمریکا با محاسبه ای از داده های این مرکز کنترل درمانی نشان داد که از جمعیت ۳۳۱ میلیون نفری آمریکا، تحت شرایط کنونی ۱۵۰ میلیون آمریکایی به این ویروس آلوده خواهند شد که در نهایت حدود ۷.۵ میلیون نفر به مراقبت های ویژه تنفسی نیازمند خواهند داشت.

این پزشک آمریکایی در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: برای درمان این شمار از افراد بیمار در خوش بینانه ترین وضعیت فقط ۱۵۰ هزار دستگاه تنفسی «ونتیلاتور» (ventilator) می تواند در سراسر آمریکا موجود باشد، و این بدان معناست که از هر ۵۰ نفر مبتلای حاد، تنها یک نفر به آن دستگاه دسترسی دارد و ۴۹ نفر دیگر جان خود را از دست خواهند داد.

اکنون شمار مبتلایان در آمریکا به بیش از ۴۶ هزار نفر رسیده که ۵۸۲ نفر از آنها جان باخته اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان