arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹
مقام رسمی ایتالیا:

میزان ابتلا به کرونا در ایتالیا شاید ۱۰ برابر آمار رسمی باشد

رئیس مرکز گردآوری داده‌های ایتالیا روز سه شنبه احتمال داد که شمار موارد ابتلا به بیماری کرونا در این کشور اروپایی، ۱۰برابر آمار رسمی باشد؛ آماری که تا به امروز حاکی از ابتلای حدود ۶۴ هزار نفر به این بیماری در ایتالیا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری رویترز از رم؛ آنجلو برولی رئیس آژانس دفاع مدنی ایتالیا در گفت و گو با روزنامه لاریپابلیکا، با معتبر دانستن نسبت یک مورد تائید از هر ۱۰ مبتلا، افزود: این موضوع نشانگر وجود حدود ۶۴۰ هزار مبتلای احتمالی در این کشور است.

در همین حال، خانم مارگارت هریس سخنگوی سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه رسما هشدار داد که باتوجه به شتاب بسیار زیاد شیوع ویروس کرونا در آمریکا، این کشور این پتانسیل را دارد که به کانون بیماری کرونا در جهان تبدیل شود.

هم اکنون، اروپا به عنوان کانون کرونا در جهان شناخته می شود.

آمریکا و اروپا میزبان ۸۵ درصد مبتلایان به کرونا در جهان

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرد که اکنون ۸۵ درصد از همه مبتلایان به بیماری کرونا در جهان، در آمریکا و کشورهای اروپایی هستند.

مارگارت هریس گفت که با توجه به روند کنونی شیوع بیماری در جهان، انتظار می رود شمار جان باختگان بطور قابل توجهی افزایش یابد.

آخرین آمار منتشر شده حاکی از مرگ ۶ هزار و ۷۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس در کمتر از یک ماه در ایتالیاست که نزدیک به ۲ برابر تلفات آن در چین به عنوان نخستین مرکز پیدایش این ویروس در اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) است که این کشور اروپایی را در جایگاه مبتلاترین کشور جهان قرار می دهد.

آزمایش تشخیص ابتلا به این بیماری در ایتالیا اغلب به افرادی محدود بوده که درخواست استفاده از خدمات و مراقبت های بیمارستانی داشته اند که به این معناست که مطمئنا هزاران مورد دیگر بدون شناسایی شدن و پیگیری، به حال خود رها شده اند.

وی افزود: بزرگترین دشواری ایتالیا کمبود ماسک و دستگاه تنفسی است که نظام سلامت این کشور را از ۲۱ فوریه (۲ اسفند ماه) که نخستین مورد ابتلاء در منطقه ثروتمند لومباردی در شمال ایتالیا آشکار شد، درگیر کرده است.

بورلی گفت که ایتالیا برای وارد کردن این اقلام تلاش می کند، اما کشورهایی مانند هند، رومانی، روسیه و ترکیه، فروش چنین کالاهایی را ممنوع اعلام کرده اند. هر چند ما با سفارتخانه هایمان تماس داریم، اما نگرانم که نتوانیم ماسک بیشتری از خارج وارد کنیم.

در حال حاضر سازوکار ثبات اروپایی تنها به شرطی می تواند به کشورهای عضو منطقه یورو کمک کند که سیاست های اقتصادی خود را برای غلبه بر مشکلاتی که منجر به درخواست کمک مالی شده است، هماهنگ کنند.

رئیس آژانس دفاع مدنی ایتالیا دوشنبه‌شب اعلام کردکه در روز گذشته ۶۰۲ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند و شمار جان باختگان به ۶ هزار و ۷۸ تن رسیده است. همچنین در ۲۴ ساعت گذشته در این کشور ۴ هزار و ۷۸۹ نفر به کووید۱۹ مبتلا شده و ۶۰۲ تن نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

بر این اساس، شمار کل مبتلایان قطعی به کرونا در ایتالیا به ۶۳ هزار و ۹۲۷ نفر و شمار جانباختگان به ۶ هزار و ۷۸ تن رسید.

ایتالیا که شمار فوتی‌های ناشی از کرونا در آن نزدیک به دو برابر چین شده، روز شنبه با گزارش ۷۹۳ مورد مرگ بر اثر ابتلا به کووید۱۹، رکورد بیشتر مرگ‌ومیر در یک روز را ثبت کرد.

وضعیت مرگبار شیوع ویروس کرونا در ایتالیا ساعت به ساعت وخیم‌تر می‌شود، بطوریکه وزیر دفاع این کشور از ارتش آمریکا برای مهار این همه‌گیری درخواست کمک کرد.

همچنین، دو روز پس از گفت وگوی تلفنی نخست وزیر ایتالیا با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، ۱۰۰ متخصص روس با ۹ هواپیمای نظامی برای مقابله با کرونا به ایتالیا منتقل شدند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که هیاتی متشکل از ۱۰۰ ویروس‌شناس و متخصص بیماری‌های واگیر در قالب هشت گروه پزشکی برای مقابله با کرونا راهی ایتالیا می‌شود. ویروس کرونا موسوم به «کووید۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان