arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۱۹۴
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۶ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

کرونا؛ پزشکان ارتش روسیه به کمک ایتالیا رفتند

وزارت دفاع روسیه از اعزام تیمی از پزشکان ارتش این کشور به ایتالیا برای کمک به مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

همزمان با افزایش همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» در ایتالیا و افزایش تصاعدی تعداد مبتلایان و قربانیان این ویروس، هواپیمای پزشکان ارتش روسیه امروز (سه‌شنبه) برای کمک به این کشور در فرودگاه رم به زمین نشست.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت تیم پزشکان نظامی روس که به همراه تجهیزات درمانی به ایتالیا رفته‌اند، در شهر «برگامو»، واقع در منطقه لُمباری، به مداوا و رسیدگی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا می‌پردازند.

بر این اساس، تیم دیگری از پزشکان ارتش روسیه که خود را برای سفر ۶۰۰ کیلومتری به ایتالیا آماده کرده‌اند، هم‌اکنون در حال آماده‌سازی تجهیزات درمانی لازم برای یاری رساندن به بیماران ایتالیایی هستند.

وزارت دفاع روسیه همچنین افزود که یگان‌های سیار ضدعفونی‌کننده و آزمایشگاه‌های صحرایی برای تشخیص بیماران مبتلا به کرونا و ممانعت از انتشار بیشتر آن در ایتالیا مستقر خواهند شد.

ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی است که آسیب بسیار جدی از این ویروس دیده و تا کنون نزدیک به ۶۴ هزار مبتلا و بیش از ۶ هزار فوتی بر اثر ابتلا به کرونا روی دست آن مانده است.

چندی پیش نیز روزنامه «دیلی تلگراف» نوشته بود در پی تشدید کرونا، مقام‌های ایتالیایی در صدد هستند از ارائه خدمات مراقبت‌های ویژه برای مبتلایان بالای ۸۰ سال امتناع ورزند و به نوعی آنها را به حال خود رها کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان