arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۳ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹

انگلیس ۲۵۰هزار داوطلب را برای مقابله با کرونا فراخواند

وزیر بهداشت انگلیس روز سه‌شنبه (۵ فروردین ۱۳۹۹) با اعلام افزایش بی سابقه آمار کشته‌شدگان ناشی از ابتلا به کرونا، از طرح دولت برای به‌کارگیری ۲۵۰ هزار داوطلب در حوزه بهداشت و درمان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«مت هنکوک» که در کنفرانس خبری روزانه دولت از دفتر نخست وزیری سخن می‌گفت افزود، این طرح برای کمک به سازمان ملی بهداشت انگلیس است که در بحران کنونی به شدت به حمایت نیاز دارد.

او در این زمینه از موافقت ۱۱ هزار و ۷۸۸ نیروی اسبق وزارت بهداشت برای بازگشت به کار خبر داد که از این تعداد ۲ هزار و ۶۶۰ پزشک و ۶ هزار و ۱۴۷ پرستار بوده‌اند.

وزیر بهداشت انگلیس همچنین از بازگشایی یک بیمارستان اضطراری جدید در شرق لندن با ظرفیت چهار هزار بیمار خبر داد. این بیمارستان به گفته او در سالن نمایشگاه اکسل لندن هفته آینده با عنوان درمانگاه نایتینگیل برپا خواهد شد.

هنکوک در بخش دیگری از سخنان خود از مرگ ۸۷ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که ۲۱ تن از آنها تنها در بیمارستان‌های چهارگانه شمال لندن جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته او، تاکنون ۹۰ هزار و ۴۳۶ نفر در انگلیس در آزمایش کرونا شرکت کرده‌اند که از این تعداد، ۸ هزار و ۷۷ نفر در انگلیس به این ویروس مبتلا شده‌اند.

نخست وزیر انگلیس دیشب (دوشنبه) با اعلام وضعیت اضطراری از مردم این کشور خواست برای مقابله با کرونا از خانه بیرون نروند.

بر همین اساس از امروز تمام آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی، کتابخانه‌ها، سالن‌های اجتماعات، زمین‌های بازی، مساجد کنیسه‌ها، کلیساها، هتل‌ها و مراکز تفریحی تعطیل شده‌اند. زندان‌ها در سراسر انگلیس و ولز نیز قرنطینه شده و تمام ملاقات با زندانیان معلق شده است. جانسون از مردم خواست تا در صورت امکان دورکاری کرده و تنها مشاغل کلیدی در محل کار حضور داشته باشند.

با این حال ایستگاه‌های قطار و مترو لندن صبح امروز (سه‌شنبه) مملو از مسافرانی بود که برای رسیدن به محل کار خود صف کشیده بودند. البته پوشیدن ماسک‌های صورت و داشتن دستکش در میان برخی از مسافران تنها فرق عمده‌ای بود که می‌توان نسبت به روزهای قبل به آن اشاره کرد. اما به لحاظ تعداد زیاد مسافران تفاوتی با روزهای گذشته وجود نداشت.

در حالی که معاون نخست وزیر انگلیس خواستار برخورد قاطع پلیس برای اجرای مقررات منع رفت و آمد در سطح شهر و به ویژه در ایستگاه‌های مترو شده بود، وزیر بهداشت انگلیس از افزایش تعداد واگن‌های قطار خبر داد تا مسافران قادر باشند فاصله ایمنی ۲ متری را حفظ کنند.

بر اساس اختیارات ویژه‌ای که دولت برای نظارت بر حسن اجرای مقررات جدید به پلیس اعطا کرده، این نهاد امنیتی می‌تواند متخلفین را بازداشت و تا حداکثر یک هزار پوند جریمه ‌کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان