arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / احتمال شیوع بیماری ویروسی جدید در چین؛ پس از «کرونا» نوبت به «هانتا» رسید! / آیا تحریم‌های ضدایرانی آمریکا به مدت 120 روز تعلیق می‌شوند؟ / ساخت کیت‌های تشخیص کرونا در ایران / تهران در آستانه ورود به نقطه پیک کرونا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / احتمال شیوع بیماری ویروسی جدید در چین؛ پس از «کرونا» نوبت به «هانتا» رسید! / آیا تحریم‌های ضدایرانی آمریکا به مدت 120 روز تعلیق می‌شوند؟ / ساخت کیت‌های تشخیص کرونا در ایران / تهران در آستانه ورود به نقطه پیک کرونا

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

احتمال شیوع بیماری ویروسی جدید در چین: روزنامه گلوبال تایمز چین دیروز سه شنبه از فوت یک مرد چینی به دلیل ابتلا به نوعی ویروس به نام «هانتا» خبر داد موضوعی که باعث شده است عده ای نسبت به شیوع یک بیماری دیگر در این کشور اظهار نگرانی کنند. «هانتا» ویروسی است که به طور معمول جوندگان را آلوده می کند اما باعث بیماری در آنها نمی شود این ویروس ممکن است از طریق تماس با ادرار جوندگان، بزاق یا مدفوع آنها به انسان منتقل شود.

پیشنهاد تعلیق 120 روزه تحریم‌های آمریکا علیه ایران: با امضای یک تومار از سوی گروهی از نمایندگان و سناتورهای دموکرات کنگره آمریکا فشار رفع تحریم‌های ایران در شرایط بحرانی مبارزه کشورها با ویروس کرونا، افزایش یافته است. این نمایندگان و برخی گروه‌های چپ‌گرا و اسلامی با امضای یک نامه از ترامپ و وزرای خارجه و خزانه‌داری او خواسته‌اند تا تحریم‌های ایران را برای یک مدت موقت 120 روزه لغو کنند.

ساخت کیت‌های تشخیص کرونا در ایران: وحید یونسی مدیر توسعه کسب و کار شرکت دانش بنیان پیشتاز طب از تولید ۸۰ هزار کیت تشخیص کرونا در خط تولید این شرکت خبر داد و گفت: امروز هزار کیت را به آزمایشگاه‌ها توزیع کردیم. کیت های تشخیص کرونا شرکت دانش بنیان پیشتاز طب تائیدیه وزارت بهداشت را دریافت کرد

آخرین آمار قربانیان کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از ظهر دیروز (دوشنبه) تا امروز (سه‌نشبه)، ۱۷۶۲ مورد جدید ابتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۴۸۱۱ نفر رسید. جهانپور افزود: خوشبختانه تا کنون ۸۹۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند روز به روز در حال افزایش است. وی همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۲ نفر جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان این بیماری در کشور به ۱۹۳۴ نفر رسید.

آغاز رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی برای مقابله با کرونا: سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: رزمایش دفاع بیولوژیک و عملیات پاکسازی محیطی شهدای مدافع سلامت نیروی زمینی سپاه از امروز (ششم فروردین) آغاز می‌شود.  در این رزمایش از تمام ظرفیت‌های بیمارستانی سیار و ثابت استفاده خواهد شد و سه هزار نقطه در سراسر کشور و ۱۰۰ نقطه در تهران عملیات پاکسازی انجام خواهد شد.

تهران در آستانه ورود به نقطه پیک کرونا: دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به اینکه هنوز در تهران به نقطه پیک بیماری کرونا نرسیده‌ایم، تاکید کرد: همکاری و مشارکت مردم و پیگیری اقدامات کنترلی و سخت‌گیری‌های بیشتر برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان تهران ضروری است.

رشد ۱۳درصدی مرگ و میر کرونا در تهران: دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، دیروز -سه‌شنبه- در ویدئوکنفرانس با خبرنگاران درباره تحلیل‌هایی که از آمار جانباختگان کرونا مطرح می‌شود و همچنین رشد ۱۳ درصدی آمار مرگ و میر کرونا در تهران، گفت: آمار رشد ۱۳ درصدی موارد مرگ و میر در تهران درست است و در برخی استان ها کمتر یا بیشتر از این است.

ترخیص استاد محمدرضا شجریان از بیمارستان: هیات مدیره بیمارستان جم با انتشار اطلاعیه شماره ۲۲ در ساعت ۱۶ روز پنجم فروردین ماه سال ۱۳۹۹ ضمن تشریح آخرین وضعیت جسمانی محمدرضا شجریان از ترخیص این هنرمند با حال عمومی مساعد خبر داد.

نافرمانی انگلیسی‌ها در اولین روز از اجرای مقررات منع رفت‌ و آمد: یک روز پس از اعلام وضعیت اضطراری در انگلیس و دستورالعمل دولت "بوریس جانسون" برای اجرای مقررات منع رفت و آمد، ایستگاه‌های قطار و مترو لندن صبح سه‌شنبه مملو از مسافرانی بود که برای رسیدن به محل کار خود صف کشیده بودند.

مخالفت ترامپ با قرنطینه آمریکا: دونالد ترامپ شامگاه دیروز سه شنبه با طرح قرنطینه و منع آمد و شد در آمریکا برای مقابله شیوع ویروس کرونا مخالفت کرد. به گزارش روزنامه گاردین، رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی که به صورت مجازی در کاخ سفید برگزار شد در مورد تعطیل طولانی مدت کشور و یا صدور دستورات اقامت در خانه برای کنترل ویروس کرونا هشدار داد.

نظرات بینندگان