arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

فرماندار: آبادان از جمعه قرنطینه می شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان از اجرای محدودیت‌های سختگیرانه‌ی جدیدی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا خبر داد. وی از بسته شدن جاده ی ماهشهر - آبادان خبر داد و گفت: جاده ماهشهر _آبادان از امروز، چهارشنبه مسدود است؛ و از جمعه نیز شهر کاملا قرنطینه خواهد شد؛ هم مبادی ورودی و هم خروجی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید زین العابدین موسوی ضمن تشریح آخرین اقدامات در خصوص مبارزه با ویروس کرونا، اظهار داشت: روز گذشته، سه‌شنبه آخرین تذکرات به بساطی های حدفاصل میدان الفی تا میدان دانشگاه علوم فنون دریایی داده شد که به وسیله ی بلندگو بصورت مکرر اطلاع رسانی گردید تا دکه ها و بساطی ها فورا فعالیت خود را متوقف سازند. یقینا در صورت عدم تمکین، با این افراد برخورد قضایی خواهد شد.

وی از بسته شدن جاده ی ماهشهر - آبادان خبر داد و گفت: جاده ماهشهر _آبادان از امروز، چهارشنبه مسدود است؛ ورود فقط برای آبادانی های مقیم از کمربندی شادگان به آبادان پس از کنترل های جدی امکان پذیر خواهد بود و از جمعه نیز شهر کاملا قرنطینه خواهد شد؛ هم مبادی ورودی و هم خروجی.

موسوی خاطرنشان کرد: از این پس نیز ورودی آبادان از خروجی سه راه دارخوین تا قبل از قرنطینه به شدت کنترل می شود. همچنین از جمعه جاری تا جمعه ی آینده آبادان قرنطینه ی ورود و خروج خواهد شد؛ یعنی هیچ خودرویی حتی آبادانی اجازه خروج و ورود به آبادان را ندارد.

وی افرود: همچنین مقرر است از فردا خروجی های خرمشهر توسط دانشگاه علوم پزشکی پایش و با حضور نیروی انتظامی کنترل های ویژه انجام شود.

موسوی در خصوص ادامه ی فعالیت اصناف در آبادان تصریح کرد: به غیر از نانوایی ها، داروخانه ها، میوه فروشی های مسقف، بنکداران ارزاق عمومی، قصابی ها و مرغ فروشی های مسقف سایر کسبه و بازار تحت هر عنوانی تعطیل و فعالیت آنها در هر نوع و صنفی تخلف است و دستگاه قضایی مصمم به برخورد قانونی است.

فرماندار ویژه آبادان در خصوص پرواز ایرلاین ها گفت: اگر مسافرین هوایی به آبادان رفت و آمد غیر ضروریشان را لغو نکنند، حتما در مکانی برای حداقل ۱۰ روز قرنطینه می‌شوند. ضمنا در طول قرنطینه اجازه ورود به شهر را ندارند.

وی در خصوص قطع زنجیره ی کرونا گفت: قطع زنجیره کرونا در آبادان امیدوار کننده است به شرطی که مردم عزیز شهرستان آبادان تصمیمات سخت گیرانه را اجرا کنند.

وی بیان کرد: کلید اصلی قطع زنجیره کرونا، فاصله گرفتن از همدیگر، دست ندادن، قرنطینه خانگی، پاسخ بی تعارف به مهمانان، زیر سئوال بردن همسایگان و بستگانی که مهمان می پذیرند و عدم خروج از آبادان و رعایت جدی بهداشت فردی است. باید دید گروه‌های هدف چقدر به این الزامات اعتقاد دارند و آنها را رعایت می‌کنند. تنها با عدم تردد و قطع ارتباطات می توانیم جلوی ویروس را بگیریم. اگر کسانی این امر را غیر ممکن می دانند بدانند بزودی هم خودشان و هم جامعه را یقینا مبتلا می کند.

رئیس شورای تامین شهرستان آبادان ادامه داد: ما شدیدا مصمم هستیم مانع خروج شهروندان شویم حتی برای غیر آبادانی ها.

به گزارش ایسنا به نقل از فرمانداری آبادان وی تاکید کرد: به زودی برای مناطقی از آبادان منع تردد جدی اعمال خواهد شد به همین دلیل درحال اخذ آمار مبتلایان در مناطق آبادان هستیم.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی و دادستان محترم باید با شدت با کسانی که هر مراسمی را با حضور افراد متعدد برگزار می کنند برخورد قضایی کنند. توزیع برق و آبفا مجازند برق مراسمات را فورا و بدون قید قطع و اعلام کنند که این تصمیم فرماندار آبادان است. همچنین از عشایر و رؤسای محترم آنها مجدانه می خواهم به این مراسمات پایان دهند.

فرماندار ویژه آبادان در پایان گفت: نمی شود نتیجه زحمات دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و نیروی انتظامی و همه مردمی که با حساسیت همکاری می کنند را افرادی دیگر غیر مسئولانه به هدر دهند و جامعه را گرفتار سازند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان