arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

شماری از نظامیان آمریکا در عراق به کرونا مبتلا شدند

عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق روز چهارشنبه از ابتلای تعدادی از نظامیان آمریکایی مستقر در این کشور به ویروس کرونا خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«بدر الزیادی» در اظهاراتی افزود که گزارش های دریافتی حاکی است که تعداد زیادی از نظامیان آمریکایی در عراق مبتلا به ویروس کرونا شده اند.

وی نسبت به انتشار بیشتر ویروس کرونا در عراق در نتیجه نقل و انتقال های مداوم نظامیان آمریکایی هشدار داد.

الزیادی بیشترین نگرانی از شیوع کرونا را در مناطق غربی عراق (استان الانبار) دانست که اغلب نظامیان آمریکایی در پایگاه هایی مانند «عین الاسد» و «حبانیه» مستقر هستند.

عضو فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق همچنین از ادامه پروازهای بالگردها و پهپادهای امریکایی در آسمان عراق بدون کسب اجازه از بغداد هشدار داد.

تاکنون فرماندهی ارتش آمریکا در عراق از تایید گزارش ابتلای نظامیان خود به ویروس کرونا خودداری کرده است.

گزارش مقام های رسمی عراق و آمریکا حاکی است که بین پنج تا شش هزار نظامی آمریکایی در عراق مستقر هستند اما منابع پارلمانی در کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تعداد آنان را بین ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر عنوان کرده اند.

الزیادی در خصوص چگونگی ابتلای نظامیان آمریکایی به کرونا و اینکه ویروس را از خارج همراه آورده یا در داخل عراق به آن مبتلا شده اند، توضیح نداده است.

فرماندهی ارتش آمریکا در عراق تاکنون گزارشی از مرگ نظامیان آمریکایی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا منتشر نکرده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز در یک گزارش کلی اعلام کرد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در صفوف نظامیان آمریکایی و خانواده های آنها به ۳۲۱ نفر رسیده است.

در این گزارش به آمار نظامیان آمریکایی موجود در خاک عراق و موارد ابتلا آنان به کرونا اشاره ای نشده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان