arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

3 کودک کردستانی به کرونا مبتلا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز آزمایش ابتلای ۳ کودک ۵، ۶ و ۸ ساله در این استان به ویروس کرونا مثبت بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر فرزین رضاعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون ۷۵۰ نمونه آزمایش از افراد مشکوک به کرونا در کردستان گرفته شده است، اظهار داشت: از این تعداد جواب ۲۹۷ مورد آزمایش مثبت و ۳۹۱ مورد هم منفی بوده است.

وی با بیان اینکه جواب آزمایش ۵۸ نفر نیز هنوز مشخص نشده است، اضافه کرد : موارد مثبت ابتلای به کرونا در استان به تفکیک شهرستان ها شامل سقز ۱۰۶ نفر، بانه ۶۰، سنندج ۶۲، کامیاران ۱۱، قروه ۱۹، مریوان ۸، دیواندره ۱۰، بیجار ۱۶، دهگلان ۳ و سروآباد ۲ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد قربانیان ابتلا به کرونا در استان را ۳۴ نفر اعلام کرد و افزود : از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۱۵ نفر در سقز، هفت نفر در بانه، سنندج و قروه هر کدام سه نفر، مریوان، بیجار و کامیاران نیز هر کدام ۲ نفر جانشان را از دست داده‌اند.

رضاعی یادآور شد: در بین مبتلایان به ویروس کرونا در استان ۳ کودک ۵، ۶ و ۸ ساله هم قرار دارند که آزمایش آنها مثبت بوده ضمن اینکه تاکنون ۹۰ نفر از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده بودند نیز بهبود پیدا کرده و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ساعتی پیش اعلام کرد: تاکنون ۲۷۰۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۰۷۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن تاکید کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، ۲۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷۰۱۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۹۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور گفت: با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲۰۷۷ نفر رسید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان