arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۳۸۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

بانک مرکزی: بانک ها موظفند وجوه برداشت شده از تسهیلات گیرندگان و ضامنین آنها را برگردانند

بانک مرکزی پس از ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص تعویق سه‌ماهه اقساط تسهیلات به دلیل شیوع ویروس کرونا، در واکنش به تخلف برخی بانک‌ها در برداشت اقساط وام‌های قرض الحسنه، اعلام کرد: بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند این وجوه را به حساب تسهیلات‌گیرندگان یا ضامنین آنها مسترد کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روز چهارشنبه بانک مرکزی، پس از ابلاغ مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص تعویق سه‌ماهه اقساط تسهیلات به دلیل شیوع ویروس کرونا، برخی گزارش‌های دریافتی از برداشت‌های متفاوت و ناصحیح از گستره شمول مصوبه فوق به ویژه در خصوص دریافت‌کنندگان تسهیلات‌ قرض‌الحسنه حکایت داشته است.

بانک مرکزی به بانک ها تذکر داده است، تمام دریافت‌کنندگان قرض‌الحسنه فارغ از این که امکان پرداخت یا وصول اقساط از آن‌ها وجود داشته باشد و نیز قطع نظر از نوع کسب و کار و فعالیت دریافت‌کننده قرض‌الحسنه، مشمول استفاده از مزایای بخشنامه فوق‌الذکر هستند.

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی موظفند چنانچه مبالغ اقساط قرض‌الحسنه سررسید شده در بازه زمانی موضوع مصوبه مورد اشاره از حساب تسهیلات‌گیرندگان یا ضامنین آن‌ها برداشت شده است را مسترد کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
0
لابد میخواهید یک شماره جهت شکایت شهروندان اعلام کنید و برای چند صد نفر شغل ایجاد کنید
کاملا مشخص است چه بانکی چقدر اقساط دریافت کرده خودتان آن را برگردانید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
0
باشه ما هم منتظر هستیم ببینم پول به حسابمون برمیگرده یا این حرفم مثل بقیه حرف های بیهوده مسئولین نهادهای بی شمار کشوره. وزیر آموزش و پرورش میگه مدارس دولتی حق گرفتن شهریه رو ندارن بعد میبینیم که دروغ وقیحانه ای بیش نیست و به زور از مردم پول میگیرن، تجمع رو ممنوع میکنن بعد پیکر سردار سپاه تشییع میشه،
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۶
0
0
یک دروغ بگید راست بشه چقدر از این مردم باج گرفتید و ظام کردید خدا تر وخشک را یوزانید بواسطه ظلمی که به مردم روا داشته شد ای وای بر احوالتان خدا از شما نمی گذرد توبه کنید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
0
0
همه ی اینا دروغه امروز از حساب من برداشت شد
نظرات بینندگان