arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

فرماندار: ۱۵۸ هزار مسافر ورودی به قم غربالگری شدند / ۱۱۷ نفر مشکوک به کرونا بودند

فرماندار قم گفت: از ۲۲ اسفندماه تاکنون، ۱۵۸ هزار مسافر ورودی به این استان مورد غربالگری قرارگرفته‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرماندار قم گفت: از ۲۲ اسفندماه تاکنون، ۱۵۸ هزار مسافر ورودی به این استان مورد غربالگری قرارگرفته‌اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، مرتضی حیدری روز چهارشنبه در این زمینه افزود: غربالگری مسافران توسط ۱۸ پایگاه هلال‌احمر و پایگاه‌های ارتش و سپاه انجام‌شده است که از این تعداد ۱۱۷ نفر مشکوک شناسایی و به مراکز درمانی منتقل‌ شده‌اند.

وی از مردم درخواست کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا، در منازل خود مانده و از مسافرت جدا اجتناب کنند.

بر اساس آمار اعلامی از سوی مرکز بهداشت قم، تاکنون ۳۴۲ هزار و ۷۶۶ نفر از مردم قم با ثبت‌نام در سامانه salamat.gov.ir در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در کشور مشارکت کرده‌اند؛ از این تعداد ۳۸ هزار و ۲۴۰ نفر نیازمند پیگیری بودند که اقدام‌های لازم انجام شد.

هشت هزار و ۷۶۶ نفر نیز نیازمند پیگیری فوری بودند که کمتر از ۲۴ ساعت با آن‌ها تماس گرفته و پیگیری‌های لازم انجام شد.

تا ساعت ۱۴ امروز ششم فروردین‌ماه ۴۷۵ نفر از مردم قم به دلیل مشکلات حاد تنفسی و یا ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند؛ طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ نفر از بیماران با بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند که ۲۰ نفر از آن‌ها در شیفت صبح امروز بوده‌است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

طبق آخرین آمار رسمی وزارت بهداشت، از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، ۲ هزار و ۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷ هزار و ۱۷ نفر رسیده است.

ازاین‌بین تاکنون ۹ هزار و ۶۲۵ نفر از مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور، بهبودیافته و ترخیص شده‌اند و با جان باختن ۱۴۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری تا ۶ فروردین ۱۳۹۹ به ۲ هزار و ۷۷ نفر رسید.

تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده‌اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می‌آید.

مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیانشان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان