arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹

شهرداری: هیچ یک از ۱۵ هزار پاکبان تهرانی به کرونا مبتلا نشده‌اند

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ یک از ۱۵ هزار پاکبان تهرانی به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: خوشبختانه تاکنون هیچ یک از ۱۵ هزار پاکبان تهرانی به ویروس کرونا مبتلا نشده اند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، صدرالدین علیپور روز چهارشنبه با اشاره به افزایش خدمات رسانی نیروهای سازمان مدیریت پسماند، آتش نشانی و بهشت زهرا (س) در یک ماه اخیر اضافه کرد: ترس از شیوع ویروس کرونا در این روزها بسیاری از مردم را خانه نشین کرده است، اما نیروهای سازمان پسماند از جمله اقشاری هستند که به طور مداوم در خیابان ها و معابر حضور دارند، به همین دلیل، باید برای حفظ سلامت این افراد و خانواده هایشان تدابیری می اندیشیدیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس، روزانه ۱۵ ساختمان سازمان شامل اماکن اسکان کارگری و ایستگاه های میانی ضدعفونی می‌شوند. تفکیک پسماند هم در تمامی مراکز مناطق ۲۲گانه و مجتمع آرادکوه تعطیل و حقوق سه هزار کارگر این مجموعه ها نیز تا ۱۵ فروردین ماه پرداخت و با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به پاکبانان مبلغی به عنوان هدیه و سبد کالا اهدا شد.

علیپور در پاسخ به این سوال که گاه مشاهده می شود، پاکبانان بدون تجهیزات بهداشتی مانند ماسک یا دستکش معابر را رفت و روب می کنند، عنوان کرد: در این مورد ممکن است از سوی فرد پاکبان یا پیمانکار کم کاری انجام شود اما استفاده از این وسایل الزامی است و ما حتی از مردم خواستیم در صورت مشاهده موارد این چنینی موضوع را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند. سازمان پسماند نیز این موضوع را از طریق ناظران فعال در مناطق پیگیری می کند.

وی تصریح کرد: بر اساس آخرین اطلاعات، تاکنون هیچ کدام از ۱۵ هزار نیروی پاکبان در شهر تهران به ویروس کرونا مبتلا نشده اند که این امر حکایت از آن دارد که پروتکل های بهداشتی حتی پیش از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در کشور رعایت می شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: در صورت ابتلای هر یک از نیروهای کارگری این سازمان به ویروس کرونا، درمانگاه های شرکت شهر سالم پذیرای این افراد است، ضمن اینکه ۲ پزشک مقیم در آرادکوه به طور مرتب سلامت کارگران به ویژه کارگرانی که در حوزه پسماند بیمارستانی فعالیت می کنند را پایش می کند.

علیپور در ادامه در واکنش به این موضوع که گاه پسماندهای بیمارستانی بدون رعایت نکات ایمنی از سوی بیمارستان به کارگران پسماند تحویل داده می شود، تصریح کرد: وظیفه بیمارستان هاست که پسماند عفونی را بسته بندی و اتوکلاو (وسیله ای که به کمک آن اشیا یا زباله ها استریل می شود) کنند و در پوشش چند لایه تحویل دهند.

وی اعلام کرد: وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست هم مسئولیت نظارت بر این امر را برعهده دارند البته از آن جا که این روزها شرایط کار در بیمارستان ها دشوار است، تلاش کردیم تا نیروهای خود را به شکل مضاعف ایزوله کنیم تا امکان انتقال ویروس از طریق پسماند بیمارستانی به نیروها وجود نداشته باشد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران همچنین به افزایش تولید زباله در یک ماه اخیر پرداخت و بیان کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا، به دلیل اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) میزان زباله تولیدی در پایتخت از هفت هزار و ۵۰۰ تن به چهار هزار و ۸۰۰ تن کاهش پیدا کرد، این در حالیست که در یک ماه اخیر با توقف عملیات تفکیک، روزانه هفت هزار و ۲۰۰ تن پسماند در تهران دفن می شود.

علیپور در پایان با درخواست از شهروندان برای تولید زباله کم تر گفت: این سازمان به پنج ویدئوی برتر که از سوی کودکان در حوزه کمک به پاکبانان و کاهش تولید پسماند و شیرابه ساخته شود، جوایزی اهدا خواهد کرد.

کودکان متقاضی برای شرکت در مسابقه «کرونا مثبت» می توانند ویدئوهای خود را به صفحه برنامه «دو نیمه ماه» در فضای مجازی ارسال کنند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت، تاکنون ۲۷ هزار و ۱۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۲ هزار و ۷۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۹هزار و ۶۲۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن، از ظهر دیروز تا امروز ۶ فروردین ۹۹ و بر اساس یافته های قطعی آزمایشگاهی، ۲هزار و ۲۰۶ مورد جدید ابتلا به بیماری کرونا در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان به این بیماری در ایران به ۲۷ هزار و ۱۷ نفر رسید.

تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۵۰۰ هزار از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده اند و طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است و الگوی موفقی برای سایر کشورها به حساب می آید. مردم حتما برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان