arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۵۲۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۴ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹

۲۹۴۰۶ مبتلا به کرونا در کشور تا کنون / ۲۲۳۴ نفر جان باختند / ۱۰۴۵۷ نفر بهبود یافتند

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳۸۹ مورد جدید کروناویروس در کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۲۳۸۹ مورد جدید کروناویروس در کشور خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، کیانوش جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، ۲۳۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به این بیماری تا امروز ۷ فروردین ۱۳۹۸ به ۲۹۴۰۶ نفر رسید.

وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۱۰۴۵۷ نفر از مبتلایان به این بیماری، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۷ نفر از بیماران کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و در مجموع، شمار درگذشتگان بر اثر این بیماری به ۲۲۳۴ نفر افزایش یافت.

وی همچنین گفت: مشارکت مردم در طرح غربالگری کرونا از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت و به حدود ۵۰ میلیون و ۸۲۱ هزار نفر تا ظهر امروز رسید. مردم برای آگاهی از وضعیت سلامتی خود حتما به سامانه salamat.gov.ir مراجعه کنند

جهانپور گفت: حدود ۲۷۴۶ نفر از بیماران، مورد شدید ابتلا به این بیماری هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه روند ابتلا و شیوع بیماری کووید – 19 در کشور صعودی- تدریجی است، گفت:‌ قاعدتا ما آن پیک‌ها و خیزهایی که ممکن است در برخی کشورهای دیگر طی روزهای اخیر مشاهده شده است را نداشتیم.

وی گفت: بخش عمده این روند مدیریت شده بیماری که با مهار و کنترل بیماری متفاوت است، با همت و مشارکت مردم و البته اقدامات خوب مدیریتی و مداخله‌ای که در بسیج عمومی مقابله با کرونا با محوریت نظام سلامت و وزارت بهداشت و همکاری و هم‌نوایی نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی مقاومت بسیج و ناجا و همکاران در سازمان‌های مردم نهاد و خیرین سلامت و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.

جهانپور ادامه داد: این روند تدریجی و مدیریت شده ابتلا به بیماری که گریزناپذیر است، محصول مشارکت و هم‌افزایی تمام نهادها و بخش‌ها و مشارکت عمومی مردم عزیز است البته استمرار آن نیز تابع همین موضوع خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت با ابراز امیدواری گفت: مردم مشارکت کنند و از هرگونه تجمع پرهیز و ترددهای غیر ضروری خود را لغو کنند که البته محدودیت‌های آن با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در روزهای اخیر و هفته‌های آینده تشدید خواهد شد و به نوعی از سفرهای غیر ضروری و بین شهری ممانعت به عمل خواهد آمد.

وی تاکید کرد: امیدوارم در روزهای عادی از رفت و آمد به پارک‌ها نیز که براساس این طرح محدودیت‌هایی برای آن نیز در استان‌های مختلف اعمال خواهد شد، پرهیز کنند و با اعمال محدودیت تدریجی از سوی نهادهای مختلف با همکاری و مشارت مردم مامور خواهد شد.

جهانپور ادامه داد: امیدوارم این روند مدیریت شده را طی هفته‌های آینده به سمت مدیریت مهار و کنترل بیماری ببریم و بتوانیم خبر مهار و کنترل این بیماری را به مردم بدهیم.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
عای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
2
3
شما رو به خدا قسم میدیم ایران قرنطینه کنید... چقدر باید کشته بدیم اخه...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۷
2
1
انشالا مهار بشه و دولتمردان هم کاری کنن کشور از بحران تحریم خارج بشه ما مردم چندین ساله توی بحرانیم و متاسفانه بحران پشت بحران جدیده بدتر از قبلی و انرژی مردم تموم شده واقعاااا
...
نظرات بینندگان