arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۵۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹

تلویزیون بلژیک: آمریکا 2 ماه قبل از شیوع کرونا، شیوع یک ویروس جهانی را شبیه سازی کرده است

رادیو تلویزیون بلژیک(RTBF) روز پنجشنبه در گزارشی ضمن اشاره به توئیت سفارت چین در فرانسه، نوشت: ایالات متحده آمریکا دو ماه پیش از شیوع کرونا در ووهان چین، در یک رزمایش شبیه‌سازی به نام «ایونت۲۰۱»، شیوع یک ویروس کشنده در سراسر دنیا را تمرین کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تارنمای رادیو تلویزیون بلژیک(RTBF) افزود: صفحه توئیتر سفارت چین در پاریس روز دوشنبه اطلاعاتی را منتشر کرده است که بر طبق آن ایالات متحده آمریکا در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹میلادی (۲۶ مهر۱۳۹۸) یعنی دو ماه پیش از شیوع ویروس کرونا در ووهان چین، یک رزمایش شبیه سازی به نام EVENT ۲۰۱ انجام داده است که سناریوی اصلی آن شیوع یک ویروس کشنده با نام CAPS در سراسر دنیا بوده است.

بر طبق این طرح شبیه سازی شده آمریکایی، این ویروس مرگبار فرضی در یک دوره ۱۸ ماهه منجر به مرگ ۶۵ میلیون انسان خواهد شد و ۵۷۰ میلیارد دلار به اقتصاد جهان آسیب وارد خواهد کرد. بر طبق نتایج این شبیه سازی قطع جریان شیوع این ویروس تنها پس از کشف یک واکسن موثر و یا با ایمنی گرفتن طبیعی افراد پس از در معرض قرار گرفتن ۸۰ تا ۹۰ درصد جمعیت جهان اتفاق می افتد.

 

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

سازمان جهانی بهداشت، ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی کرده است. شمار مبتلایان به ویروس کرونا تا لحظه مخابره این خبر در سراسر جهان، به ۴۷۸ هزار و ۳۳۱ نفر رسیده که ۲۱ هزار و ۵۲۴ تن فوت شده و ۱۱۴ هزار و ۸۳۳ نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۸
0
0
انتخاب و ایرنا فیک نیوز های ایران
نظرات بینندگان