arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۵۹۵
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹

شمار مبتلایان کرونا در یزد به ۹۶۸ نفر رسید

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از افزایش مبتلایان به کرونا در استان به ۹۶۸ نفر خبر داد و گفت: : این آمار مربوط به ظهر امروز است و آزمایش‌های این افراد مثبت قطعی اعلام شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابراهیم سلمانی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹۵ نفر از بیماران در استان فوت کردند و از مردم خواست برای پیشگیری از شیوع کرونا در خانه بمانند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

سلمانی اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی و توجه به توصیه‌های کادر درمانی و پزشکان در مبارزه با این یروس موثر است.

همچنین رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از ابتلای ١٤٦ نفر نیروهای بهداشتی و درمانی زیرپوشش این واحد دانشگاهی به کرونا خبر داد و گفت: تاکنون از این تعداد ١٠ تن از نیروهای بهداشتی و هفت نفر از پرستاران به طور قطعی به این بیماری مبتلا شدند.

به گزارش عصر پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه ، محمدرضا میرجلیلی افزود: بر اساس سی. تی. اسکن های انجام شده از مجموع این افراد، ١٠ تن پزشک، ١٠٢ نفر پرستاران و ٩ تن از دانشجویان پزشکی مشکوک به کرونا هستند و در خانه های خود تحت قرنطینه و درمان قرار دارند.

وی اظهارکرد: یک نفر از کارشناسان آزمایشگاه، سه نفر از کارشناسان رادیولوژی و چهار نفر از نیروهای پشتیبانی درمان نیز مبتلا شدند.

میرجلیلی با اشاره به اینکه درگیری کادر درمانی با این ویروس، به دلیل مواجهه زیاد آنها با بیماران اتفاق می‌افتد، نه به دلیل رعایت نکردن موارد بهداشتی، تصریح کرد: پزشکان و پرستاران همچنان در حال ارائه خدمت هستند و برخی از آنها که توانمندی خوبی دارند ،کمی استراحت می کنند و مجددا برای خدمت‌دهی به بیماران در بیمارستان مشغول کار می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: این افراد برای نجات جان همنوعان خود به کرونا مبتلا شدند، امیدواریم مردم هم با رعایت توصیه‌های بهداشتی و ماندن در خانه ها به نیروهای بهداشتی و درمانی در ریشه کنی کرونا کمک کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان