arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۱ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹

افزایش مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به ۵۶۶ نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به ابتلای ۲۰ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به بیماری کرونا در استان گفت: بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان ۵۶۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌ و از این تعداد ۴۳ نفر تاکنون فوت کرده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر جواد آقازاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ نفر به تعداد مبتلایان و ۲ نفر به تعداد جان باختگان بر اثر بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی اضافه شده‌است.

وی اظهار داشت: تاکنون نمونه آزمایشگاهی یک‌هزار و ۴۷۳ نفر مشکوک به بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی دریافت شده که از این تعداد، نتیجه ۵۶۶ نفر شامل ۳۸.۵ درصد مثبت بود.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۹۶ نفر از مبتلایان به کرونا در استان که حدود ۵۲ درصد مبتلایان را شامل می‌شوند، بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۲ هزار و ۲۳۴ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان