arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹

کرونا به کاخ کرملین رسید

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: با وجود آنکه آزمایش کرونای یکی از کارکنان کرملین مثبت اعلام شده اما وی قرنطینه شده و اقدامات بهداشتی لازم برای پاک سازی محیط صورت گرفته و جای هیچ نگرانی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دمیتری پسکوف روز جمعه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه هیچ گونه تماسی با این فرد نداشته است و همه چیز تحت کنترل قرار دارد.

وی ادامه داد: تدابیر لازم برای حفاظت از رئیس جمهوری روسیه تشدید شده است و پاکسازی و آزمایش کارکنان به صورت مستمر ادامه دارد.

گفتنی است، پوتین دو روز پیش و در حالی که عبور و مرور افراد بالای ۶۰ سال در روسیه ممنوع شده بود، برای افزایش سطح اطمینان روسها از کنترل اوضاع در این کشور با وجود گسترش کرونا، به بیمارستانی در جنوب مسکو که محل نگهداری بیماران کرونایی است مراجعه کرد و از نزدیک در جریان امور قرار گرفت.

بسیاری از کارشناسان امنیتی در مسکو مدعی هستند که رئیس جمهور ۶۷ ساله روسیه بر خلاف نظر تیم حفاظت خود راهی بیمارستان شده است تا از وجود امکانات برای مقابله با کرونا در مسکو اطمینان حاصل کند.

سرکشی چند باره از مناطق زلزله زده یا حادثه دیده در نقاط مختلف روسیه از جمله اخلاقیات پوتین است هر چند که رسانه های غربی او را متهم به اقداماتی در جهت کسب محبوبیت بیشتر در روسیه می‌کنند.

او در حال حاضر حمایت بیش از ۷۰ درصد روس‌ها را دارد و پس از کرونا نیز به دنبال تغییر قانون اساسی به شکلی است که اجازه شرکت دوباره او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ میلادی را می‌دهد، مجلس دوما، شورای فدراسیون و کمیته قانون اساسی روسیه همگی خواستار حضور دوباره او در قدرت شده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان