arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹
رییس کمیته بین المللی المپیک:

برنامه ریزی برای سهمیه‌های باقیمانده المپیک تا ۳ هفته دیگر انجام می‌شود

رییس کمیته بین المللی المپیک (IOC) اعلام کرد: تمامی سهمیه‌های کسب شده توسط ورزشکاران کشورها تا به امروز به قوت خود باقی و برنامه‌ریزی جهت برپایی رویدادهایی مربوط به باقی سهمیه‌ها تا سه هفته آینده توسط کارگروهی از کمیته بین المللی المپیک با فدراسیون‌های جهانی هر رشته تدوین و ارسال می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

توماس باخ امروز(جمعه) وضعیت بازی‌های 2020 توکیو را پس از تصمیم به تعلیق این بازی‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا درجهان تشریح کرد.

وی صبح امروز با برگزاری ویدئو کنفرانس با کمیته‌های ملی المپیک کشورهای مختلف اعلام کرد تمامی سهمیه‌های کسب شده توسط ورزشکاران کشورها تا به امروز به قوت خود باقی و برنامه ریزی جهت برپایی رویدادهایی مربوط به باقی سهمیه‌ها تا سه هفته آینده توسط کارگروهی از کمیته بین المللی المپیک با فدراسیون‌های جهانی هر رشته تدوین وارسال می شود.

مساله دیگری که در این جلسه ویدئو کنفرانس مطرح شد، زمان برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۱ (نام این المپیک توکیو۲۰۲۰ خواهدبود) توسط کارگروهی دیگر تعیین و طی سه هفته آینده اعلام می‌شود.

رصد مسابقات جهانی، لیگ‌های حرفه‌ای و رویدادهای قاره‌ای سال آینده از اهم ارزیابی این کارگروه خواهد بود که در این جلسه مجازی مطرح شد. همچنین قرار شد که این کارگروه نسبت به تغییر زمان، لغو برخی مسابقات بین‌المللی با فدراسیون‌های جهانی نیز ارتباط گرفته و سپس نسبت به تعیین بهترین زمان برای برگزاری بازی‌ها اقدام شود.

تمامی برنامه‌های المپیک_سولیداریتی که جهت بازی‌های ۲۰۲۰ طراحی و اعلام شده بود تا زمان برپایی بازی‌ها یعنی ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت که شامل پرداخت حقوق قهرمانان و دیگر برنامه‌های مرتبط است.

ضمنا تمامی هزینه‌های صورت گرفته توسط کشورها به قوت خود باقی‌مانده و تضمین می‌شود. تمام سررسیدهای پرداخت تا اطلاع ثانوی تعلیق است. لذا رزرواسیون هتل‌ها، بلیط‌ها و قراردادهای فی مابین خطوط هواپیمایی و همچنین هزینه‌های پرداختی برای سال آینده لحاظ می شود.

براساس این گزارش پیمان فخری رییس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی ایران که به نمایندگی از کمیته ملی المپیک ایران صبح امروز در این ویدئو کنفرانس حضور داشت.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن اخیرا در گفت و گویی با «توماس باخ» پیشنهاد تعویق یک ساله المپیک و پارالمپیک را مطرح کرد و روسای کمیته های بین المللی المپیک و پارالمپیک با این پیشنهاد موافقت کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان