arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۲۱ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹

ایندیپندنت افشا کرد: تصمیم ترامپ برای کاهش چشمگیر کمک به یمن

روزنامه ایندیپندنت روز جمعه افشا کرد که دولت ترامپ تصمیم دارد تا کمک‌ امریکا به یمن را بطور چشمگیری کاهش دهد. ایندیپندنت گفت: منابع رسمی تایید کردند که این اقدامات در راستای افزایش محدودیت‌ها برای شبه نظامیان حوثی یمن اعمال شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایندیپندنت گفت: منابع رسمی تایید کردند که این اقدامات در راستای افزایش محدودیت‌ها برای شبه نظامیان حوثی یمن اعمال شده است.

این مقام آمریکا افزود که از روز جمعه (هشتم فروردین) تصمیمات جدید اعمال خواهد شد و واشنگتن قصد دارد تا حوثی‌ها را وادار کند تا اقدامات خود را در مناطقی از یمن که مانع فعالیت گروه‌های امدادی می‌شود، متوقف کنند.

به دنبال تصمیم کاخ سفید، مقامات امدادرسانی هشدار می‌دهند که کاهش کمک‌های بشردوستانه با توجه به شیوع ویروس کرونا در یمن می‌تواند به بحران فاجعه بار تبدیل شود.

پیش از شیوع ویروس کرونا، یمن به علت حملات ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان تبدیل به بدترین بحران بشردوستانه در جهان شده بود.

لیز گراند هماهنگ کننده کمک بشردوستانه سازمان ملل در یمن گفت: جای سوال نیست ما بودجه نداریم و اگر خیلی زود بودجه مورد نیاز عملی نشود، بسیاری از عملیاتی که باعث زنده نگه داشتن مردم می‌شود ماه آینده متوقف می‌شود.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی - آمریکایی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف تقریبا پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان