arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۲۳ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹

جان باختگان کرونا در فرانسه به مرز ۲۰۰۰ نفر رسیدند

وزارت بهداشت فرانسه جمعه شب در تازه‌ترین آمار جان‌باختگان به کرونا اعلام کرد که با ثبت ۲۹۹ مورد جدید، شمار جان‌باختگان به یکهزار و ۹۹۵ نفر افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش بخش عربی خبرگزاری فرانسه، وزارت بهداشت این کشور همچنین اعلام کرد که با مثبت شدن تست ۳ هزار و ۸۰۹ نفر دیگر در شبانه روز گذشته، شمار مبتلایان به این بیماری ویروسی به ۳۲ هزار و ۹۶۴ نفر رسیده است.

در همین ارتباط، ساعاتی پیش "امانوئل مکرون" رییس جمهوری فرانسه از تمدید ۲ هفته‌ای قرنطینه تا ۱۵ ماه آوریل (۲۷ فروردین) ماه خبر داد.

تمدید قرنطینه در این کشور پس از آن اعمال می‌شود که فرانسه به یکی از کانون‌های بحران شیوع کرونا در اروپا تبدیل شده است.

موسسه آمار رسمی «اینسی» فرانسه اعلام کرد که با شیوع کرونا و اتخاذ تدابیر سختگیرانه برای پیشگیری از گسترش این ویروس، اکنون حجم فعالیت‌های اقتصاد فرانسه به ۶۵ درصد حالت عادی خود کاهش یافته است.

فرانسه از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) با اعلام آغاز قرنطینه عمومی تاکید کرد که مردم به مدت ۲ هفته به جز در موارد ضروری و با مجوز قانونی، حق خروج از منازل خود را ندارند و برای اعمال این قانون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای پلیس را به کار گرفت.

براساس جدیدترین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۵۵۶ هزار و ۲۹۱ نفر رسید. از این تعداد ۲۵ هزار و۲۳۹ نفر جان باخته و ۱۲۸هزار و ۷۱۷ نفر نیز بهبود پیدا کرده‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان