arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۸۱۰
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۳ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹

عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس هم قرنطینه شد

پس از مثبت شدن نتیجه آزمایش کرونا نخست وزیر و وزیر بهداشت انگلیس، عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس هم اعلام کرد که به دلیل بروز علائم مشابه به بیماری کوید۱۹ خود را به‌مدت ۷ روز در خانه قرنطینه کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«کریس ویتی» روز جمعه با انتشار پیامی در توئیتر افزود که همچنان به ارائه مشورت‌های پزشکی به دولت، در خصوص نحوه مقابله با ویروس کرونا ادامه خواهد داد.

او یکی از چهره‌های ثابت کنفرانس خبری روزانه دولت بود که در کنار بوریس جانسون و پتریک والانس مشاور پزشکی نخست وزیر برنامه‌های دولت را تبیین می‌کردند.

با مثبت شدن نتیجه ابتلای نخست وزیر انگلیس به کرونا، وحشت از سرایت این ویروس به سایر مقام‌ها و اعضای کابینه بالا گرفته است.

«ریشی سوناک» وزیر دارایی انگلیس که دیشب مقابل دفتر نخست وزیری حاضر شد و در اقدامی نمادین کادر پزشکی این کشور را تشویق ‌کردند گفت علائم کرونا در او بروز نکرده و به همین خاطر خود را قرنطینه نخواهد کرد.

پتریک والانس هم در توئیت مشابهی عنوان کرد که توصیه‌های بهداشتی از جمله فاصله ایمنی و شست‌وشوی دست را رعایت می‌کند.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس با سرعت در حال افزایش است.

رئیس انجمن بیمارستان‌های انگلیس هشدار داد که درمانگاه‌های این کشور در مواجهه با ویروس کرونا به لحاظ تعداد، سرعت افزایش و وخامت حال بیماران، همچنین کمبود ظرفیت بیمارستان‌ها در حال انفجار هستند.

«کریس هاپسون» روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه رادیویی بی‌بی‌سی۴ به نقل از روسای بیمارستان‌های پایتخت، وضعیت نگران کننده‌ای را توصیف کرد و افزود که ظرفیت آنها دربرابر موج بیمارانی که یکی از پس دیگری با حال وخیم به بیمارستان مراجعه می‌کنند رو به پایان است. او گفت عبارتی که این روزها سر زبان‌ها افتاده یک سونامی دنباله دار است.

هاپسون به نقل از رئیس یکی از بیمارستان‌ها افزود؛ وضع کنونی به مراتب به لحاظ کمیت و کیفیت گسترده تر و بزرگ‌تر از حد تصور است.

این مقام انگلیسی تصریح کرد که قریب به اتفاق رئیسان بیمارستان‌ها نگران کمبود ظرفیت‌هایی هستند که طی دو هفته گذشته ایجاد کرده اما به سرعت رو به اتمام است. وی با بیان اینکه آنها برای بهتر شدن اوضاع در حال مماشات هستند افزود: اما حتی ظرفیت بیمارستانی که قرار است در شرق لندن ساخته شود به سرعت رو به تکمیل است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تاکنون ۱۴ هزار و ۵۴۳ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۷۵۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مایکل گوو معاون نخست وزیر انگلیس که امروز به جای جانسون در کنفرانس خبری روزانه دولت حاضر شده بود اعلام کرد که هر ۳ الی ۴ روز آمار ابتلا به کرونا دو برابر می‌شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان