arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹

فرانسه با همراهی ۱٢ کشور، برای مبارزه با تروریسم در آفریقا نیروی نظامی تشکیل داد

فرانسه روز جمعه به همراه ۱۲ کشور اروپایی و آفریقایی رسما از تشکیل یک نیروی نظامی جدید برای مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل در غرب آفریقا به نام "تاکوبا" خبر داد. کشورهای ۱۳ گانه شامل فرانسه، جمهوری چک، دانمارک ، استونی، بلژیک، آلمان، مالی، هلند، نیجر، نروژ، پرتغال، سوئد و انگلستان هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه تلویزیونی "اسکای نیوز عربی"، قرار است نیروهای تابوکو که فرانسه به همراه نیروهای ویژه ۱۰ کشور اروپایی تشکیل داده است، در کنار ارتش کشورهای نیجر و مالی با گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل بجنگند.

وزیران دفاع و نمایندگان ۱۳ کشور در بیانیه‌ای سیاسی بر تعهد خود برای تقویت تلاش‌های با هدف درهم شکستن مقاومت گروه‌های تروریستی تأکید کردند.

کشورهای ۱۳ گانه شامل فرانسه، جمهوری چک، دانمارک ، استونی، بلژیک، آلمان، مالی، هلند، نیجر، نروژ، پرتغال، سوئد و انگلستان هستند.

فرانسه حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نیرو در منطقه ساحل آفریقا دارد و براساس اظهارات بهمن ماه «فلورانس پارلی» وزیر دفاع این کشور، قرار است ۶۰۰ نیروی بیشتر برای مقابله با گروه‌های تروریستی این منطقه اعزام کند.

پارلی پیش از این از خروج آمریکا از آفریقا بشدت انتقاد کرده و گفته بود در این صورت عملیات ضد تروریستی در این منطقه محدود خواهد شد.

فرانسه پیشتر تلاش کرد کشورهای اروپایی را برای حمایت از عملیات نظامی در منطقه ساحل متقاعد کند و هشدار داده بود، حضور افراط گرایان و تروریست‌ها در این منطقه از آفریقا می تواند امنیت سراسر قاره اروپا را تهدید کند.

دولت پاریس پیش از این نیز در سال ۲۰۱۲ میلادی و در حالی که شبه‌نظامیان مالی موسوم به «توارج» بخش‌های گسترده‌ای از خاک شمال این کشور را تصرف کرده بودند، نیروهایش را به مالی اعزام کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان