arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹

مجوز سریع‌ترین کیت تشخیص کرونا در ایالات متحده صادر شد / قابلیت تشخیص ۵ دقیقه ای ابتلا به COVID-۱۹ خارج از محیط بیمارستان

کیت تشخیص سریع کرونا در ایالات متحده مجوز تایید گرفت. این کیت که محصولی از شرکت تجهیزات پزشکی Abbott است، قادر است نتایج مثبت را در ۵ دقیقه اعلام کند و به راحتی در مطب پزشکان قابل اجرا است. این کیت تشخیص مجوزی دریافت کرده که به شکل گسترده در ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیت تشخیص سریع کرونا در ایالات متحده مجوز تایید گرفت. این کیت که محصولی از شرکت تجهیزات پزشکی Abbott است قادر است نتایج مثبت را در ۵ دقیقه اعلام کند و به راحتی در مطب پزشکان قابل اجرا است. این کیت تشخیص مجوزی دریافت کرده که به شکل گسترده در ایالات متحده مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این کیت تشخیص سریع نیازی به ارسال به آزمایشگاه‌های مرکزی ندارد و می‌توان آن را به شکل مستقیم در بخش اورژانس یا کلینیک مراقبت‌های فوری اجرا کرد. با کمک این کیت، مدت انتظار برای بررسی ابتلا از روز‌ها به دقایق، کاهش یافته است.

پزشکان می‌توانند از ترشحات بینی یا گلوی یک بیمار استفاده کنند و این ترشحات را مستقیماً داخل دستگاه قرار دهند و در مدت زمانی کوتاه نتیجه بگیرند. (اگر نمونه برای ویروس منفی باشد، رسیدن به پاسخ گاهی تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.) قرار است از هفته آینده این آزمایش سریع در سطح کلان در دسترس عموم مردم باشد.

رابرت بی فورد، مدیر عامل Abbott، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «با آزمایش سریع ما، ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند آزمایش‌های خود را خارج از چهار دیواری سنتی بیمارستان و در نقاط مهم شیوع انجام دهند.»

این دومین آزمایش سریع COVID-۱۹ است که توسط FDA تأیید شده است. اولین مورد، از شرکت بیوتکنولوژی Cephid بود که حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد. این تست در درجه اول برای اتاق‌های اورژانس و بیمارستان‌ها انجام می‌شود، نه برای مطب پزشکان یا کلینیک‌های مراقبت فوری.

آزمایشاتی که به پزشکان پاسخ سریع می‌دهند در هنگام شیوع بیماری بسیار مهم هستند، زیرا می‌توانند به آن‌ها کمک کنند بدانند که در هنگام برقراری ارتباط با بیمار، چقدر تجهیزات محافظتی نیاز دارند یا کدام مناطق و شهر‌ها بیشتر در خطر شیوع قرار دارند و سطح مراقبت باید در چه حدی باشد. همچنین می‌تواند به بیماران مبتلا به موارد خفیف یا بدون علامت COVID-۱۹ کمک کند از انتشار ناآگاهانه ویروس جلوگیری کنند.

کیت آزمایش Abbott متفاوت از انواع تست‌هایی است که در ایالات متحده در طول بیماری همه گیر استاندارد بوده است. به طور معمول، یک نمونه بیمار به آزمایشگاه فرستاده می‌شود بنابراین می‌تواند با استفاده از روشی به نام PCR، پردازش شود که در آن قسمت‌های کمی از مواد ژنتیکی کروناویروس جستجو می‌شود. برای کار با PCR، نمونه باید به صورت مکرر چرخانده شود تا در گرمای بالا چرخانده شود و دوباره به پایین برگردد. آزمایش Abbott به دنبال ماده ژنتیکی ویروس است، اما در یک درجه واحد کار می‌کند. به همین دلیل دستگاهی که در آن کار می‌کند می‌تواند خیلی کوچک باشد و به انرژی زیادی احتیاج ندارد.

نظرات بینندگان