arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۸۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹

پلیس راهور: تردد های جاده‌ای در حد مطلوبی کاهش یافته است

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری از روز گذشته شاهد کاهش ترددهای جاده ای هستم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راه راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: روز گذشته اولین روز از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در جاده‌های بین استانی به اجرا درآمد.

وی افزود: بررسی‌های ما و اطلاعات دوربین های تردد شمار جاده ای حکایت از آن دارد که تردد خودروها نسبت به روز پنجشنبه 7 فروردین به میزان 15 درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: این در حالی است که در خود روز جمعه 8 فروردین شاهد کاهش تردد ها به میزان 60 درصد نسبت به هشتم فروردین سال 98 بودیم.

وی ادامه داد: خودروهایی که امروز در جاده ها تردد می کنند بخشی مربوط به ناوگان باری کشور است که می دانید برای ناوگان جا به جایی بار هیچ ممنوعیت ایجاد نشده است.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: بخش دیگر هم مربوط به خودروهایی است که در حال بازگشت به خانه های خود هستند و البته هنوز هم کمی راننده متخلف داریم.

رئیس پلیس راه راهور ناجا در پاسخ به این سوال که برخی از هموطنان معتقدند طرح به گونه ای اجرا شده است که در مسیرهای طولانی امکان استراحت برای راننده ها وجود ندارد گفت: اینکه ما گفته ایم راننده باید هر دو ساعت استراحت کند منظورمان رفتن در یک اقامتگاه و خوابیدن نیست.

وی ادامه داد: منظور این است که راننده از پشت فرمان خودرو پیاده شده و آبی به دست و صورت خود بزند و بدن او از یکنواختی خارج شود و بتواند ادامه مسیر بدهد.

سردار حسینی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به کاهش ترددهای خودرویی در کشور آیا حوادث جاده ای هم کاهش داشته یا خیر گفت: خوشبختانه در این خصوص شاهد اتفاق خوبی هسیتم و تا امروز کاهش چشم گیری در حوادث و تلفات جاده ای داشته ایم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان