arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۷ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹

اقدامات ضدکرونایی گوگل تشدید شد / حذف برنامه« Android Infowars» به علت انتشار اطلاعات غلط درباره COVID 19

شرکت گوگل  تأیید کرد که برنامه Android Infowars را از فروشگاه گوگل پلی حذف کرده است. بنابراین کاربران دیگر قادر نخواهند بود این برنامه را در گوگل پلی جستجو و نصب کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت گوگل  تأیید کرد که برنامه Android Infowars را از فروشگاه گوگل پلی حذف کرده است. بنابراین کاربران دیگر قادر نخواهند بود این برنامه را در گوگل پلی جستجو و نصب کنند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ظاهراً این برنامه به دلیل ویدئویی که الکس جونز از  نظریه پردازان توطئه منتشر کرده است حذف شده است.اما تا پیش از حذف این برنامه بیش از 100 هزار نفر این برنامه را بارگیری کرده اند.

سخنگوی گوگل در بیانیه ای به  ورج گفت: «اکنون بیش از هر زمان دیگر ، مبارزه با اطلاعات نادرست در پلی استور اهمیت دارد و اولویت اصلی تیم ما است. وقتی  برنامه هایی را می بینیم که با پخش اطلاعات گمراه کننده یا مضر ، خط مشی گوگل را نقض می کنند ، آنها را از فروشگاه خارج می کنیم.»

شرکت های فناوری موظف شده اند هر نوع اطلاعات نادرست و گمراه کننده را از سیستم عاملهای خود حذف کنند. اطلاعاتی که می تواند منجر به گمراهی افراد شده و  نگرش آنها را خراب کند. گوگل یک بخش جستجوی اختصاصی برای ویروس کروا در سیستم عامل جستجوی خود ارائه کرده است که فقط به اطلاعات معتبری مثل منبع مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده متصل است.

گروهی از شرکتها شامل فیس بوک، گوگل، لینکدین، مایکروسافت، ردیت و توییتر و یوتیوب نیز در بیانیه ای در تاریخ 16 مارس اعلام کردند که "مشترکاً با کلاهبرداری و اطلاعات غلط درباره ویروس مبارزه می کنند." اپل در سپتامبر 2018 برنامه Infowars را از اپ استور حذف کردهه بود و علت این موضوع را سرپیچی از قوانین اپ استور مبنی بر محدودیت نشر محتوای توهین آمیز اعلام کرد.

 

نظرات بینندگان