arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹

حمله وسیع موشکی و پهپادی یمن به عمق خاک عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از بزرگترین حمله پهپادی و موشکی به تأسیسات سعودی در عمق خاک عربستان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان موشکی و پهپادی یمن حمله بزرگترین حمله موشکی و پهپادی به مواضع دولت سعودی را از ابتدای آغاز جنگ یمن، انجام داده است.

به نوشته وبگاه المسیره، «یحیی سریع» در این بیانیه اعلام کرد که اهداف حساسی در ریاض در عربستان با موشک‌های «ذوالفقار» و پهپادهای «صماد۳» هدف قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است که در راستای عمل به وعده «عبدالملک الحوثی» رهبر انقلاب یمن و پاسخ به تجاوزات، این حملات صورت گرفته و همچنین اهداف اقتصادی و نظامی در مناطق «جیزان»، «نجران» و «عسیر» با تعدادی زیادی موشک و پهپادهای تهاجمی «قاصف k۲» هدف قرار گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین دولت سعودی را به انجام حملات شدیدتر در صورت ادامه یافتن تجاوزات و محاصره یمن تهدید و اعلام کرد که در روزهای آتی جزئیات بیشتری از این عملیات «وسیع» و «ویژه» اطلاع‌رسانی خواهد شد.

«عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن پنجشنبه هفته گذشته در سخنانی به مناسبت پنجمین سالروز آغاز جنگ یمن، اعلام کرد که دولت سعودی در ششمین سال جنگ شاهد «غافلگیری‌های» زیادی خواهد شد.

رسانه‌های سعودی بامداد امروز از دو حمله موشکی به شهر ریاض خبر داده و مدعی شدند که پدافند هوایی سعودی توانسته این دو موشک را رهگیری و منهدم کند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان