arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹

شورش زندانیان تایلندی از ترس کرونا

دهها نفر از زندانیان زندانی در تایلند روز یکشنبه از ترس ابتلا به ویروس کرونا اقدام به شورش و شکستن پنجره ها و لوازم یک زندان کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بانگوک ، وزارت دادگستری تایلند اعلام کرد در جریان خشونت و درگیری ها برخی از زندانیان نیز از زندان "بوریرام" فرار کردند . دو هزار زندانی در این زندان نگهداری می شوند. رسانه های محلی تصاویری از برخاستن دود از این زندان واقع در شمال شرقی تایلند منتشر کردند.

"نارات ساوتانا" مدیر کل اداره زندانهای تایلند گفت: گروهی از زندانیان در تلاش برای فرار از زندان هرج و مرج ایجاد کردند و برخی از تجهیزات زندان را آتش زدند . وی با بیان اینکه اوضاع تحت کنترل است افزود: در پی شایعه شیوع کرونا در این زتدان، امدادگران و کارشناسان بهداشت روانی برای گفتگو با زندانیان به محل اعزام شده اند.

تایلند تا کنون یک هزار و ۳۸۸ مورد ابتلا به کرونا را ثبت کرده که از این تعداد ۷ نفر جان خود را از دست داده اند. دستکم دو زندانی در این کشور نیز به کرونا مبتلا شده اند. مقامات به منظور جلوگیری از شیوع کرونا در زندانها ملاقات با زندانیان را ممنوع کرده و زندانیان جدید را نیز به مدت ۱۴ روز قرنطینه میکنند. هراس مشابهی از کرونا در یکی از زندانهای شهر بوگوتا پایتخت کلمبیا در روز یکشنبه گذشته به شورش و کشته شدن ۲۳ تن از زندانیان منجر شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان