arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۹ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹

دادستان کردستان: جرم هیچکدام از فراریان، عضویت در گروهک‌های معاند نیست

دادستان مرکز استان کردستان گفت: در رسانه‌ها و شبکه‌های معاند نظام عنوان شده که تعدادی از زندانیان متواری زندان سقز عضو گروهک‌های ضدانقلاب بوده‌اند که این ادعا، کذب محض است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد جباری به آخرین جزئیات فرار 74 زندانی از زندان سقز اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون 10 نفر از متواریان دستگیر شده و 9 نفر نیز خود را تحویل زندان داده‌اند.

به گفته دادستان مرکز استان کردستان، بعد از فرار زندانیان، تیم‌هایی متشکل از نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و اطلاعات سپاه کردستان تشکیل شدند و کار شناسایی محل اختفای و دستگیری این افراد را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: در رسانه‌ها و شبکه‌های معاند نظام عنوان شده که تعدادی از زندانیان متواری زندان سقز عضو گروهک‌های ضدانقلاب بوده‌اند که این ادعا، کذب محض است و هیچکدام از این متواریان چنین جرمی ندارند.

جباری عمده جرم زندانیان فراری را سرقت، حمل جزئی مواد مخدر، قاچاق مشروبات الکلی و تعدادی نیز قتل عمد محکوم به قصاص عنوان کرد و گفت: افرادی که خودمعرف به زندان باشند، جرمی دیگر برای آنها منظور نخواهد شد هر چند از نظر قانونی این کار آنها جرم محسوب می‌شود.

وی همچنین گفت: آنهایی هم که توسط تیم‌های سه‌گانه انتظامی، اطلاعات سپاه و اداره اطلاعات دستگیر شوند، مجازات این اعمال مجرمانه به جرم آنها اضافه می‌شود.

دادستان مرکز استان کردستان همچنین گفت: افرادی هم که این متواریان را مخفی کنند و یا وسیله و زمینه اختفا و فرار آنها را فراهم سازند، مرتکب جرم شده و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان