arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۲ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹

پایتخت روسیه برای پیشگیری از شیوع کرونا قرنطینه سراسری شد

شهردار مسکو اعلام کرد در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، تمامی ساکنان این شهر باید از فردا تا اطلاع ثانوی خود را در خانه‌هایشان قرنطینه کنند و جز در موارد ضروری از خانه خارج نشوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش اسپوتنیک، «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو روز یکشنبه اعلام کرد تمامی ساکنان این شهر از فردا دوشنبه 30 مارس (11 فروردین) تا اطلاع ثانوی در حالت قرنطینه خانگی اجباری قرار خواهند گرفت.

شهردار پایتخت روسیه با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که با اجرای قرنطینه سراسری در مسکو، شهروندان فقط اجازه خواهند داشت برای دریافت خدمات پزشکی فوری و سایر موارد مرتبط با جان یا سلامت خود از خانه خارج شوند.

به گفته شهردار مسکو، آن‌ دسته از شهروندانی که مجبورند سر کار خود حاضر شوند، اجازه دارند در مسیر بین خانه تا محل کار خود تردد کنند. همچنین خرید اقلام ضروری از نزدیکترین فروشگاه‌ها یا داروخانه‌ها و خروج از خانه تا مسافت 100 متر برای بیرون گذاشتن زباله‌های خانگی بلامانع خواهدبود.

بر اساس آخرین آمارهای رسمی، شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) در روسیه امروز دوشنبه به بیش از 1500 نفر رسیده است که این رقم در مقایسه با آمار روز گذشته 270 نفر افزایش نشان می‌دهد. تاکنون 8 نفر از مبتلایان به کرونا در روسیه جان خود را از دست داده‌اند.

دولت روسیه روز شنبه در ادامه تمهیدات خود برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور، اعلام کرد که از روز دوشنبه 30 مارس (11 فروردین) هرگونه تردد جاده‌ای، ریلی، پیاده و آبی (از طریق رودخانه‌های مرزی) این کشور ممنوع خواهد بود.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان