arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید/ حمله وسیع موشکی و پهپادی یمن به عمق خاک عربستان / ادعای درمان کرونا در قم از طریق تزریق پلاسمای خون / ناآرامی در زندان عادل‌آباد شیراز / تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید/ حمله وسیع موشکی و پهپادی یمن به عمق خاک عربستان / ادعای درمان کرونا در قم از طریق تزریق پلاسمای خون / ناآرامی در زندان عادل‌آباد شیراز / تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد عراق

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

حمله وسیع موشکی و پهپادی یمن به عمق خاک عربستان: سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از بزرگترین حمله پهپادی و موشکی به تأسیسات سعودی در عمق خاک عربستان خبر داد. «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان موشکی و پهپادی یمن حمله بزرگترین حمله موشکی و پهپادی به مواضع دولت سعودی را از ابتدای آغاز جنگ یمن، انجام داده است. به نوشته وبگاه المسیره، «یحیی سریع» در این بیانیه اعلام کرد که اهداف حساسی در ریاض در عربستان با موشک‌های «ذوالفقار» و پهپادهای «صماد۳» هدف قرار گرفته است.

ادعای تسنیم در ارتباط با درمان کرونا از طریق تزریق پلاسمای خون: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برای نخستین بار در استان با استفاده از تزریق پلاسمای خون افراد بهبود یافته از بیماری کرونا به بیماران مبتلا به ویروس کرونا ، موفق به درمان شدیم.  احسان شریفی پور در گفت و‌گو با خبرنگاران، اهدای پلاسمای خون توسط بیماران بهبود یافته را رکن اصلی درمان با این شیوه اعلام کرد و بر تقویت انگیزه بهبودیافتگان برای اهدای خون تاکید کرد.

ناآرامی در زندان عادل‌آباد شیراز: شامگاه دیروز، یکشنبه (۱۰ فروردین) و در حالی‌که شاهد بارش شدید باران و تگرگ در شیراز بودیم، شماری از زندانیان در زندان مرکزی (عادل‌آباد) شیراز دست به آشوب زدند. حجت‌الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس‌کل دادگستری استان فارس با تأیید خبر ناآرامی در زندان عادل‌آباد شیراز، گفت: از ساعت ۲۲ مورخ ۱۰ فروردین در دو بند از زندان عادل‌آباد شیراز شاهد ناآرامی بودیم که این امر توسط نیروهای امنیتی زندان و یگان‌های امدادی تحت کنترل است.

تحرکات مشکوک نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد عراق: منابع آگاه امنیتی عراق اطلاع داده اند که گروه جدیدی از سربازان و مستشاران نظامی آمریکا با چند فروند هواپیما وارد پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار عراق شده اند. این هواپیماهای آمریکایی علاوه بر نیروهای نظامی، تجهیزات جنگی را نیز با خود به پایگاه عین الاسد آورده اند. منابع خبری حرکت جنگنده های ارتش آمریکا بر فراز پایگاه عین الاسد را فشرده توصیف کردند و تحرکات رخ داده در عین الاسد را غیر عادی خواندند.

اعلام قرنطینه سراسری در مسکو: «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو دیروز، یکشنبه اعلام کرد تمامی ساکنان این شهر از امروز دوشنبه 30 مارس (11 فروردین) تا اطلاع ثانوی در حالت قرنطینه خانگی اجباری قرار خواهند گرفت. شهردار پایتخت روسیه با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که با اجرای قرنطینه سراسری در مسکو، شهروندان فقط اجازه خواهند داشت برای دریافت خدمات پزشکی فوری و سایر موارد مرتبط با جان یا سلامت خود از خانه خارج شوند.

آخرین آمار بیماری کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، در اعلام آخرین آمار رسمی بیماری کرونا گفت: از ظهر دیروز تا امروز ۱۰ فروردین۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۹۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۳۸۳۰۹ مورد رسید. وی گفت: خوشحالیم که تا کنون ۱۲۳۹۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد. جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۶۴۰ نفر رسید. وی گفت:  ۳۴۶۷ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

وعده وزیر ارتباطات برای 4 برابر شدن سرعت اینترنت خانگی: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پیام توییتری خود از ۴ برابر شدن سرعت اینترنت خانگی خبر داد. «محمد جواد آذری جهرمی» در این پیام یادآورشد: امروز عملیات اجرایی ارتقای اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان تهران و قم آغاز شد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: از هفته آینده، سایت ثبت نام آغار بکار خواهد کرد.

درخواست سنای آمریکا برای رفع تحریم‌های ایران: شبکه لبنانی المیادین اعلام کرد که برخی از اعضای مجلس سنای آمریکا پیامی در رابطه با تحریم‌های ایران به دولت خود ارسال کرده‌اند. شبکه المیادین اعلام کرد که برخی از اعضای مجلس سنای آمریکا از جمله برنی سندرز پیامی در رابطه با تحریم‌های ایران به دولت خود ارسال و در این پیام تاکید کرده‌اند که تحریم‌های واشنگتن علیه ایران در بخش پزشکی نیز تاثیرگذار بوده است.

احتمال 200 هزار آمریکایی به علت کرونا: مقام بهداشتی آمریکا با هشدار نسبت به مبتلا شدن میلیون‌ها نفر در این کشور به کرونا تاکید کرد که ۲۰۰ هزار نفر در معرض مرگ قرار خواهند گرفت. «آنتونی فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا یکشنبه‌شب در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان پیش‌بینی کرد که شیوع کرونا در این کشور در نهایت جان  ۲۰۰ هزار آمریکایی را خواهد گرفت.

 

نظرات بینندگان