arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۹ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹

روادید و پروانه اقامت اتباع خارجی به مدت ۳ ماه تمدید شد

رییس پلیس اداره مهاجرت و گذرنامه ناجا گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا از یکم اسفند ماه سال ۹۸، روادید و پروانه اقامت اتباع خارجی تا ۳ ماه تمدید شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید محمد رضا طبائی" رییس پلیس اداره گذرنامه نیروی انتظامی درخصوص نحوه تمدید روادید و پروانه اقامت اتباع خارجی در ایران به دنبال شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از یکم اسفند ماه سال ۹۸، بر اساس ابلاغیه، اعلام شد روادید و پروانه اقامت اتباع خارجی به مدت ۳ ماه تمدید شده است و افراد نیازی ندارند برای تمدید، حضورا به مراکز پلیس مهاجرت و گذرنامه مراجعه کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: در طول اعمال این معافیت از ابتدای اسفند، مشاهده شده که برخی از اتباع کشور افغانستان اصرار بر تمدید روادید و پروانه اقامت خود به صورت حضوری دارند بر همین اساس با توافق به عمل آمده با اداره کل اتباع و امور مهاجرین وزارت کشور و دفاتر کفالت اتباع خارجه مقرر شد این دسته از اتباع افغانستانی برای تمدید روادید خود با ارائه مدارک لازم به دفاتر مذکور مراجعه کنند.

وی همچنین تاکید کرد: این معافیت شامل اتباع خارجی که تاریخ روادید و پروانه اقامت آن ها تا قبل از یکم اسفند خاتمه یافته است، نمی شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۶۴۰ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس بیان کرد: از ظهر دیروز تا امروز ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۹۰۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۳۸ هزار و ۳۰۹ مورد رسید.

وی ادامه داد: خوشحالیم که تاکنون ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۶۴۰ نفر رسید.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان