arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۱۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹

عبدالمهدی: حمله به پایگاه‌های نظامی عراق نقض حاکمیت ملی است / تمامی تدابیر لازم را برای ممانعت از این اقدام ها و پیگرد عوامل آن اتخاذ می کنیم

عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق روز دوشنبه گفت که اقدامات غیر قانونی در هدف قراردادن پایگاه های نظامی عراقی یا نمایندگی های خارجی در واقع هدف قرار دادن حاکمیت و نادیده گرفتن دولت در این کشور است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عبدالمهدی: حمله به پایگاه‌های نظامی عراق نقض حاکمیت ملی است / تمامی تدابیر لازم را برای ممانعت از این اقدام ها و پیگرد عوامل آن اتخاذ می کنیم«عادل عبدالمهدی» طی اظهاراتی که در رسانه های عراق منتشر شد گفته است که با نگرانی گزارش های مربوط به وجود پروازهای بدون مجوز را در نزدیکی پایگاه های نظامی عراق دنبال می کند.


نخست وزیر دولت پیشبرد امور درباره این پروازهای غیر قانونی و اهداف احتمالی آنها توضیح نداده است.
وی همچنین نسبت به آنچه «اقدام نظامی تلافی جویانه بدون مجوز» نامید در کشورش هشدار داد و پیشاپیش آن محکوم کرد.


عبدالمهدی گفته است که اقدام نظامی بدون مجوز تهدیدی برای امنیت شهروندان و نقض حاکمیت و منافع عالی کشور است.


وی ادامه داده است که اقدامات غیر قانونی در هدف قراردادن پایگاه های نظامی عراق یا نمایندگی های خارجی در واقع هدف قراردادن حاکمیت و نادیده گرفتن دولت در عراق است.


نخست وزیر دولت پیشبرد امور یاد آور شده است که تمامی تدابیر لازم را برای ممانعت از این اقدام ها و پیگرد عوامل آن اتخاذ می کند.


وی افزوده است که همه تلاش ها بایستی به جنگ با داعش و ایجاد امنیت و برقراری نظم و قانون و پشتیبانی از اقدامات دولت و نظام و مقابله با ویروس کرونا متوجه شود.


عبدالمهدی بر ضرورت متوقف شدن خودسرهای فردی و احترام به قانون و حاکمیت ملی تاکید کرد.


به دنبال تحرکات نظامی مشکوک آمریکا در نقل و انتقال نیروهایش در عراق و گزارش ها از تلاش واشنگتن برای هدف قراردادن برخی از گروه های مقاومت اسلامی و الحشد الشعبی، نگرانی های جدی در عراق نسبت به اقدامات خودسر آمریکا ایجاد شده است.


همزمان برخی از گروه های مقاومت اسلامی عراق گفته اند که در برابر این تحرکات مشکوک آمریکا ساکت نمی نشینند و به آن پاسخ می دهند.


برخی گزارش ها تحرکات جدید نظامی آمریکا را در ارتباط با کودتای نظامی احتمالی و پاره ای نیز نوعی اعمال فشار برای تغییر رویکرد سیاسی در عراق به نفع سیاست های آمریکا دانسته اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
2
1
خسته نباشید! فرماندهِ خودتان را در پایتخت کشورتان ترور کردند؛ چه کردید؟!
هیهات من الذلة!
siya
|
United States
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
خخخخ جوک گفته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
0
0
فقط حرف میزنید,آمریکا دیگه باید چیکارتون بکنه تا بفهمید حاکمیت ملی شما براش اندازه دستمال کاغذی هم ارزش نداره.
نظرات بینندگان