arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹

نیم‌سال دوم تحصیلی دانشگاه‌های علوم پزشکی تا شهریورماه تمدید شد

معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد براساس جمع بندی نظرات معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی، نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تا شهریور ماه تمدید شد و ترم تابستانی نیز برگزار نمی‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونان آموزشی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی امروز دوشنبه تشکیل جلسه دادند و به دلیل شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از فراگیری بیشتر آن تصمیم‌هایی اتخاذ کردند.

در این جلسه مقرر شد ادامه کلاس‌ها به صورت مجازی تا پایان شهریورماه ۹۹ ادامه یاید. بر همین اساس ترم تابستانی برگزار نخواهد شد.

همچنین واحدهای نظری حدالامکان به صورت مجازی برگزار شده و واحدهای عملی و کارآموزی در تابستان برگزار می‌شود. مدت واحدهای کارآموزی پزشکی نیز از یک ماه به ۲۰ روز کاهش یافت.

در این جلسه مقرر شد آزمون‌های علوم پایه و پیش‌کارورزی لغو و ارتقای مقطع براساس سوابق تحصیلی انجام شود. برگزاری آزمون دستیاری و گواهینامه نیز در تابستان انجام خواهد شد. زمان برگزاری آزمون دستیاری، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی گروه علوم پزشکی نیز در تابستان اعلام می‌شود. همچنین آزمون‌های درون بخشی، لاگ بوک و معیارهای اخلاق حرفه‌ای جایگزین آزمون ارتقاء در سال ۹۹- ۹۸ می‌شود.

در ادامه مصوبات این جلسه آمده است: شرط دفاع از پایان نامه برای آزمون‌های گواهینامه و دانشنامه حذف شود. جلسات دفاع تا پایان نیمسال دوم به صورت مجازی برگزار شود.

این در حالی است که برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری منوط به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و باید تا آن زمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها برای برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی با بهترین کیفیت همت کنند.

طبق آخرین آمار ابتلا به کرونا در کشور در روز یکشنبه، تاکنون ۳۸ هزار و ۳۰۹ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۲ هزار و ۶۴۰ نفر بر اثر این ویروس فوت کرده و ۱۲ هزار و ۳۹۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان