arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۴ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹

گلوبال تایمز: چین برای نخستین بار موشک ضد تانک صادر کرد

روزنامه گلوبال تایمز از نشریات دولتی چین نوشت که این کشور برای نخستین بار موشک ضد تانک صادر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گلوبال تایمز روز دوشنبه نوشت یکی از شرکت های پیشرو ساخت تسلیحات در این کشور موفق به صادرات موشک های پیشرفته ضد تانک «اچ جی ۱۲ یی» کرده است با این حال نشریه نام خریدار این موشک ها که از نوع نسل سوم و بسیار پیشرفته محسوب می شوند را فاش نکرد.

«گروه صنعتی شمال چین» موسوم به «نورینکو» سازنده این سلاح ها در بیانیه ای اعلام کرده است که قابلیت صادرات آن به خریداران دیگر کشورها دارد.

شرکت در بیانیه خود بدون اشاره به نام کشور خریدار خاطر نشان کرد که ما به رغم شیوع کرونا و به دلیل نیاز مبرم این خریدار، محموله را صادر کرده ایم و همچنان جایگاه قوی در بازار فروش تسلیحاتی داریم.

گلوبال تایمز نوشت: شرکت نورینکو در شرایطی بسیار دشوار چنین کاری صورت داده و توانایی های خود را در شناخت مشتریان و نیازهای آنها و فروش تسلیحاتی نشان داده است.

این موشک ها که نام دیگر آن کمان سرخ ۱۲ است عمدتا با موشک های مدل اف جی ام ۱۴۸ ژاولین آمریکا مورد مقایسه قرار می گیرند و از جمله موشک های ضد تانک ساخت چین است.

«وی هوتانگ» از رسانه های نظامی می نویسد که موشک های مذکور می تواند بالگردها، کشتی ها، پناهگاه ها و تانک ها را از آسمان هدف قرار دهد و قدرت نفوذی و تخریبی بالایی دارد.

وی افزود که موشک به سربازان ارتش امکان می دهد آن را روی هدف خود قفل و سپس شلیک کنند و قابلیت نفوذ و از کار انداختن پیشرفته ترین تانک ها را در جهان دارند.

بنا به این گزارش، چین اهداف سیاسی را در فروش های تسلیحاتی مد نظر قرار نمی دهد و این موشک ها با هزینه ای کمتر از نوع آمریکایی آن قابل خریداری است و هر ارتشی در جهان به آن نیاز دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان