arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۲۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹

رشد شاخص بورس از تب و تاب افتاد

شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه) دو هزار و ۱۲ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۵۴۷ هزار و ۶۶۱ واحد رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۹۲۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۶ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۲۳۰ واحد رشد به ۱۹۵ هزار و ۲۰۴ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۸۱۸ واحد افزایش به ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور نیز با ۶ هزار و ۱۳۶ واحد افزایش به رقم ۷۰۵ هزار و ۶۶۱ واحد رسید، شاخص بازار اول دو هزار و ۸۳۶ واحد افزایش و شاخص بازار دوم دو هزار و ۱۴ واحد کاهش داشت.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۴۶۴ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۲۹۲ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۲۰۵ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۱۷۷ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۱۶۶ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۱۶۵ واحد، بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۳۷۲ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۰۶ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۱۹۹ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۱۹۴ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۶۱ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، بانک تجارت، گلوکوزان، ملی صنایع مس ایران، سالمین، پالایش نفت اصفهان، و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲۶۹ میلیون و ۴۷۲ هزار برگه سهم به ارزش پنج هزار و ۵۱۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از یک واحد افزایش داشت و بر روی کانال هفت هزار و ۲۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۴۵۲ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۲۷ هزار و ۲۸۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

بیشترین تاثیر مثبت را در بین تمامی نمادها، نماد فرابورس ایران (فرابورس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، توکاریل (توریل) و مدیریت انرژی تابان هور (وهور) بر شاخص این بازار داشتند.

نماد گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، جنرال مکانیک (رنیک)، پالایش نفت لاوان (شاوان) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۴
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۱
2
4
بورسای دنیا دارن میریزن اونوقت بورس ما ده هزار ده هزار افزایش شاخص داره؟!
نظرات بینندگان