arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹

پاسخ شاهزاده انگلیسی به ترامپ: قصد درخواست کمک از آمریکا نداشتیم

به دنبال اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که کشورش هزینه تدابیر امنیتی دوک و دوشس ساسکس را پرداخت نخواهد کرد، این زوج سلطنتی تاکید کردند که آنها هرگز قصد نداشتند از رئیس جمهور آمریکا برای تامین هزینه تدابیر امنیتی خود کمک بخواهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روزنامه دیلی میل، سخنگوی دوک و دوشس ساسکس در بیانیه‌ای گفت: شاهزاه هری و همسرش مگان مارکل به هیچ عنوان قصد ندارند از دولت واشنگتن منابع امنیتی بخواهند. تدابیر امنیتی که هزینه‌ آنها از طریق بودجه خصوصی تامین شده است، برای این منظور به کار گرفته شده است.

این پاسخ تند شاهزاده هری و همسرش پس از آن منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توییتی گفت که این زوج انگلیسی باید هزینه محافظان شخصی‌شان را خودشان پرداخت کنند.

شاهزاده هری و مگان مارکل از ونکور به لس آنجلس نقل مکان کرده‌اند. در ونکور، پلیس کانادا به تامین امنیت آنها کمک می‌کرد.

هزینه امنیت این زوج سالانه حدود ۸ میلیون پوند تخمین زده شده و توسط مالیات دهندگان انگلیسی از طریق بودجه کلان شهر تامین شده است. آنها همچنین حمایت‌هایی را از جانب پلیس سلطنتی کانادا دریافت کرده‌اند.

منابع سطلنتی تاکید کردند، اگر شاهزاده هری و مگان مارکل در زمینه تامین امنیت از سرویس مخفی آمریکا کمک بخواهند، این درخواست باید به وزارت امور خارجه آمریکا ارائه شود.

نهایتاً تصمیم‌گیری در خصوص این مسئله برعهده ترامپ خواهد بود که وی صریحاً اعلام کرده که مالیات دهندگان آمریکایی در تامین هزینه امنیت این زوج کمکی نخواهند کرد.

هنوز مشخص نیست که تدابیر امنیتی خصوصی که شاهزاده هری و مگان ادعا کرده‌اند، چه چیزهایی هستند.

هفته پیش مشخص شد که شاهزاده هری و مگان مارکل پیش از بسته شدن مرزهای کانادا با آمریکا در پی پاندمی ویروس کرونا؛ به کالیفرنیا نقل مکان کرده‌اند.

در خصوص این که آیا این زوج در آمریکا می‌توانند از حفاظت دیپلماتیکی که هزینه آن توسط دولت واشنگتن تامین می‌شود، برخوردار شوند یا خیر، ترامپ حرف آخر را خواهد زد؛ چرا که شاهزاده هری و مگان مارکل به دنبال تصمیم اخیرشان برای کاهش نقش خود به عنوان اعضای "ارشد" خاندان سلطنتی بریتانیا دیگر به عنوان اشخاصی که تحت حفاظت بین المللی قرار دارند به شمار نمی‌آیند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان