arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹
سی ان بی سی:

کارمندان انبار آمازون در نیویورک در اعتراض به ابتلای همکارانشان به کرونا اعتصاب کردند

پس از آن که نتیجه آزمایش کرونای یکی از کارمندان انبار آمازون در نیویورک مثبت شد، سایر کارمندان این انبار در یک اقدام اعتراضی، اعتصاب کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پس از آن که نتیجه آزمایش کرونای یکی از کارمندان انبار آمازون در نیویورک مثبت شد، سایر کارمندان این انبار در یک اقدام اعتراضی، اعتصاب کردند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، اعتصاب کنندگان خواستار این هستند که آمازون تسهیلاتی را برای تمیز کردن عمقی در نظر گرفته و انبار را تعطیل کند و در ضمن حقوق کارگران را پرداخت کنند.

نزدیک به 100 کارمند آمازون در این برنامه اعتراضی حضور دارند. کریس اسمالز ، دستیار مدیریت انبار و سازمان دهنده اصلی اعتصاب ، به سی ان بی سی گفت که اعتصاب کنندگان پس از تشخیص کرونای یک همکار خود طی هفته گذشته به شدت نگران شده بودند. وی گفت که اعتصاب کنندگان تا زمانی که خواسته هایشان (آمازون انبار را برای تمیز کردن اضافی تعطیل کرده و به کارگران ساعتی حقوق دهد) تامین نشود، به محل کارشان باز نمی گردند.

اسمالز گفت: «از آنجا كه ساختمانها به خودی خود بسته نمی شود، ما مجبوریم که آمازون را در شرایط اضطراری قرار دهیم. ما تا زمانی که ساختمان ضدعفونی نشود، برنخواهیم گشت.» اما سخنگوی آمازون در این خصوص گفت که اسمالز به بسیاری از موارد به شکلی گمراه کننده اشاره می کند.»وی ادعاهای اسمالز درباره روش نظافت را درست نمی دانست و خاطر نشان کرد اسمالز که خود در قرنطینه بود از پرداخت حقوق  تمام وقت برخوردار بود.  

او گفت: «مانند همه مشاغل که با عالم گیری کرونا ویروس درگیرند، ما در تلاش هستیم تا کارمندان را در حین خدمت به جوامع و آسیب پذیرترین افراد ایمن نگه داریم. ما اقدامات شدیدی را برای ایمن نگه داشتن مردم ، سه برابر کردن تمیزی عمیق ، تأمین منابع ایمنی موجود و تغییر فرایندها برای اطمینان از نگه داشتن فاصله اجتماعی ایمن اتخاذ کرده ایم.»

مدت ها پیش از شیوع کرونا، آمازون بارها به علت عدم رعایت حقوق کارکنان خود در معرض اتهاماتی جدی قرار گرفته است. ساعت های کاری طولانی و عدم پرداخت برخی مزایان باعث شده کارمندان بارها نسبت به شرایط خود اعتراض کنند. اکنون در شرایط شیوع کرونا نیز برخی از کارگران احساس می کنند که این اقدامات ناکافی است ، زیرا هنوز انبارها به طور کامل بسته نشده اند و ارسال کالاها ادامه دارد.

نظرات بینندگان