arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید/ آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان / کیت ایرانی تشخیص بیماری کرونا رونمایی شد / وضعیت اجازه تردد خودروها در سیزده به در چگونه خواهد بود؟ / آغاز قرنطینه ایالت‌ها در آمریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید/ آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان / کیت ایرانی تشخیص بیماری کرونا رونمایی شد / وضعیت اجازه تردد خودروها در سیزده به در چگونه خواهد بود؟ / آغاز قرنطینه ایالت‌ها در آمریکا

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان: شرکت آمریکایی «جانسون اَند جانسون» دیروز، دوشنبه اعلام کرد که آزمایش واکسن کرونا روی انسان را از ماه سپتامبر (شهریور ماه) آغاز می‌کند و ممکن است این واکسن از اوایل سال ۲۰۲۱ برای استفاده اورژانسی دردسترس قرار گیرد. به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، این شرکت داروسازی بدون اشاره نام و ویژگی های این واکسن یادآور شد که قراردادی بالغ بر یک میلیارد دلار با دولت آمریکا برای تامین مالی تحقیقات مربوط به این واکسن امضا کرده است. برنامه این شرکت ، تولید بیش از یک میلیارد دُز از این واکسن است.

کیت ایرانی تشخیص بیماری کرونا رونمایی شد: کیت تشخیص بیماری کرونا که با همت متخصصان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تولید شده است در حاشیه نشست قرارگاه بهداشتی درمانی امام رضا ع نیروهای مسلح رونمایی شد. این کیت ها از قابلیت شناسایی ژنروم های رایج دنیا، قابلیت رفع آلودگی سازگار با محیط زیست و سلامت انسانی، روش های رفع آلودگی برای ورودی اماکن و تجمعات برخوردار است.

ممنوعیت اجازه پارک خودرو در روزهای 12 و 13 در اطراف تفریح‌گاهها: سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به تعطیلی تمامی بوستان‌ها و تفرجگاه‌های پایتخت، از ممانعت پلیس از ورود مردم به این فضاها خبر داد. وی افزود: همه ساله در روزهای دوازدهم و به ویژه سیزدهم فروردین خانواده‌ها در تفرجگاه‌ها و پارکهای پایتخت حضور پیدا می‌کنند، اما امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تفرجگاه ها لازم است که شهروندان نیز از حضور در این فضاها به جد پرهیز کنند.

ایالت مریلند آمریکا قرنطینه شد: «لری هوگان» فرماندار ایالت مریلند با اعلام دستور منع آمد و شد و «شرایط ماندن در پناهگاه»، به میلیون‌ها نفر ساکنان این ایالت دستور داده که در خانه های خود بمانند. لوگان گفته متخلفان ممکن است تا پنج هزار دلار جریمه شده و یک سال حبس دریافت کنند. ساکنان مریلند تنها برای خرید مواد غذایی و درمان پزشکی اجازه خروج از خانه خواهند داشت. تعداد مبتلایان در مریلند اکنون به حدود هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و ۱۵ نفر هم تاکنون در این ایالت جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند.

بیش از ۴۱ هزار مبتلا به کرونا در کشور: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: از ظهر دیروز تا امروز (۱۱ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۱۸۶ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به۴۱ هزار و ۴۹۵ مورد رسید. وی گفت: خوشحالیم که تاکنون ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند و این روند ادامه دارد. جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۷۵۷ نفر رسید. وی گفت: ۳۵۱۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

بسته بودن جاده چالوس طی ۳ روز آینده: مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز اعلام کرد که جاده کرج - چالوس به دلیل عملیات لق گیری سنگ و ریزش برداری طی سه روز آینده بسته خواهد بود. گودرز محمودی گفت : این انسداد مسیر از ساعت هفت صبح سه شنبه ۱۲ فروردین تا ساعت هفت صبح پنجشنبه ۱۴ فروردین ماه ادامه دارد. رانندگان درصورت مسافرت ضروری از مسیرهای جایگزین استفاده کنند. جاده کرج - چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر نیمی از آن در استان البرز قرار دارد.

آزمایش یک موشک‌انداز چندمنظوره توسط کره شمالی: خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی دیروز (دوشنبه) در گزارشی اعلام کرد، دو موشک کوتاه‌بردی که کره شمالی روز گذشته شلیک کرد در واقع آزمایش یک موشک‌انداز چندمنظوره فوق العاده بزرگ بوده است. خبرگزاری یونهاپ به نقل از روزنامه رودونگ سینمون کره شمالی اعلام کرد: این شلیک آزمایشی با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل جدید استقلال انتخاب شد: پس از استعفای علی فتح الله زاده از سرپرستی باشگاه استقلال، بر اساس صورتجلسه هیات مدیره در تاریخ دهم فروردین ماه 99، طی حکمی از سوی مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، احمد سعادتمند به عنوان مدیر عامل  باشگاه فرهنگی – ورزشی استقلال منصوب شد. سعادتمند از مدیران ورزات ورزش و مدیر کل دفتر استعدادیابی این وزارتخانه است که برای انتخابات فدراسیون والیبال نیز ثبت نام کرده بود.

نظرات بینندگان