arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

سفارت ایران در ایتالیا: دانشجویان مشمول خدمت فاقد معافیت تحصیلی می‌توانند به کشور بازگردند

بخش کنسولی سفارت ایران در ایتالیا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با موافقت سازمان وظیفه عمومی مشمولان غایب در خارج از کشور می‌توانند وارد کشور شده و پس از بر طرف شدن شرایط کرونا از کشور خارج شوند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بخش کنسولی سفارت کشورمان در ایتالیا اطلاعیه‌ای برای آن دسته از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور که مشمول به خدمت بوده ولی معافیت تحصیلی ندارند، صادر کرد.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

قابل توجه دانشجویان مشمول فاقد معافیت تحصیلی

بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح و موافقت سازمان وظیفه عمومی با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان مشمولان غایب در خارج از کشور فقط برای یک نوبت می‌توانند وارد کشور شده و پس از بر طرف شدن شرایط بیماری کرونا از کشور بدون مشکل خارج شوند. بر این اساس آن دسته از دانشجویان مشمول و فاقد معافیت تحصیلی و مشمولین غایب که به هر دلیلی موفق به اخذ معافیت تحصیلی جهت بهره مندی از تسهیلات غیر ارزی دانشجویی و مهر خروج دانشجویی نشده و یا مدت اقامت در خارج از کشور آنها کمتر از سه سال بوده و مهر خروج مشمولین به آنان تعلق نگرفته، می‌توانند از تسهیلات جدید مشمولان غایب استفاده کنند.

افراد متقاضی باید دارای اقامت معتبر در کشور متوقف فیه بوده و پس از تکمیل فرم مربوطه، از طریق رایانامه آن را به بخش کنسولی سفارت ارسال کنند. متعاقباً مراتب از طریق اداره اجتماعی وزارت امور خارجه کشورمان با سازمان نظام وظیفه جهت اخذ مجوز اعطای تسهیلات مهر یک بار خروج برای آنان هماهنگ می‌شود.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان