arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

دانشگاه فردوسی مشهد: خوابگاه های دانشگاه تا اطلاع ثانوی تعطیل است

دانشگاه فردوسی مشهد با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور و پیش بینی روند افزایشی آن طی هفته‌های آتی پیرو سیاست دولت و الزام به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و ماندن در خانه، این دانشگاه پس از پایان تعطیلات، تحت هیچ عنوان پذیرای دانشجویان در خوابگاه‌ها نخواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در این اطلاعیه آمده است: این تصمیم جهت حفظ سلامت دانشجویان گرفته شده و آنان باید تا زمان ایجاد شرایط مناسب در شهرستان محل اقامت خود بمانند و دیگران را به ماندن در خانه ترغیب کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: دانشگاه فردوسی مشهد نهایت مساعدت را با دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای دفاع از پایان نامه و ادامه تحقیقات آزمایشگاهی خواهد داشت و دانشجویان تا زمان ابلاغ بازگشایی فیزیکی، همچون گذشته می‌توانند به صورت مجازی فرآیندهای آموزش و پژوهش را پیگیری نمایند، امکان دفاع رساله در صورت موافقت راهنما، گروه و شورای تحصیلات تکمیلی به صورت مجازی مقدور خواهد بود.

دانشگاه فردوسی، سومین دانشگاه تاسیس شده در ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز با بیش از ۶ دهه قدمت هم اکنون دارای ۲۵ هزار دانشجو است که حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر آنها در مقطع دکتری، حدود ۶ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و بقیه در مقطع کارشناسی مشغول تحصیل هستند.

بیش از ۷۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه فردوسی مشغول فعالیت دارند که حدود ۶۵۰ نفر آنان دارای مدرک ph.d و بیش از ۱۲۰ نفر دارای رتبه استادی یا پروفسوری هستند. واحد بین‌المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز تاکنون ۵۰۰ نفر دانشجوی دکتری و ۸۰۰ نفر دانشجوی کارشناسی ارشد جذب کرده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان