arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۷ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

عراق: برای تحویل گرفتن پایگاه‌ها از ائتلاف بین‌المللی جدول زمانی داریم

فرماندهی عملیات مشترک عراق از وجود جدول زمانی برای تحویل پایگاه‌ها از ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا طی روزهای آینده خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرتیپ«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت که دولت عراق و نیروهای ائتلاف بین‌المللی جدول زمانی مربوط به تحویل پایگاه‌ها را تهیه کرده‌اند.

او گفت که نیروهای ائتلاف بین‌المللی چهارمین پایگاه در نینوی را به نیروهای امنیتی عراق تحویل داد.

الخفاجی اظهار داشت که «حمایت از نیروهای ائتلاف بین‌المللی در نبرد آزادسازی نینوی از این پایگاه صورت می‌گرفت و نیروهای چند ملیتی از کانادا، بلژیک، فرانسه و آمریکا در این پایگاه حضور داشتند».

الخفاجی در مصاحبه با خبرگزاری رسمی عراق (واع) تأکید کرد که فرماندهی عملیات نینوی از توان برخورد با هر گونه تهدید تروریستی علیه این استان برخوردار است.

او افزود که زیرساخت‌های باقی مانده در پایگاه مذکور در تقویت توان نیروهای امنیتی و توسعه آن سهیم خواهد بود.

در همین ارتباط فرماندهی عملیات نینوی از آمادگی خود برای تحویل گرفتن پرونده امنیتی در این استان پس از خروج نیروهای ائتلاف بین‌المللی خبر داد.

از سوی دیگر سرتیپ «نومان الزوبعی» فرمانده عملیات نینوی گفت که نیروهای ائتلاف بین‌المللی از تمامی عملیات‌های نظامی علیه داعش حمایت به عمل می‌آورد اما فرماندهی عملیات نینوی قادر به اداره پرونده امنیتی است.

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز دوشنبه(دیروز) در بیانیه‌ای از تخلیه مقر نیروهای ائتلاف آمریکایی در استان نینوا واقع در شمال عراق خبر داد.

در این بیانیه آمده است: بنا به نتایج مثمرثمر میان دولت عراق و ائتلاف بین‌المللی، پایگاهی که از طرف تیم ائتلاف بین‌المللی در اردوگاه فرماندهی عملیات نینوا مورد استفاده قرار می‌گرفت، به نیروهای عراقی بازگردانده شد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان