arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۹

آلمان از نسخه کره‌ای برای مهار شیوع کرونا استفاده می‌کند

آلمان برای جلوگیری از فرسودگی و کاهش کادر بیمارستان‌های خود با انتخاب راهبرد کره جنوبی در مبارزه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در صدد افزایش تست‌های آزمایش و قرنطینه کردن مبتلایان به این ویروس است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آلمان که اغلب براساس راهبردی که در اروپا به «مدیریت ویروس» معروف است، متوسل شده بود، اکنون مجبور شده است تا در هفته ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تست شناسایی کرونا انجام دهد و این رقم بالاتر از بسیاری از کشورهای همسایه اروپایی آن به ویژه فرانسه است که فقط افراد مبتلا به موارد پیشرفته کرونا را آزمایش می‌کنند.

دولت «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان قصد ندارد تا آزمایش کرونا را در همین حد متوقف کند.

سندی که توسط وزارت کشور آلمان صادر و توسط بسیاری از رسانه‌ها فاش شده است، یک راهبرد الهام گرفته از مدل کره جنوبی را توصیه کرده است که براساس آن باید روزانه حدود ۲۰۰ هزار آزمایش کرونا برای تشخیص افراد مبتلا به این ویروس انجام شود.

از این پس براساس این سند، تمام افرادی که احتمال می‌رود به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند یا افرادی که احتمال می‌رود با مبتلایان در تماس بوده‌اند، آزمایش می‌شوند.

پیش از این آزمایش‌ها فقط شامل کسانی می‌شد که به کرونا مبتلا شده بودند.

از سوی دیگر، این سند براساس آنچه در کره جنوبی تجربه شده است، تاکید دارد که مشخص کردن اماکن حضور افراد «امری حتمی در طولانی مدت» است تا فرصت لازم برای ردیابی مکان افرادی که آزمایش کرونای آن‌ها مثبت است، فراهم شود.

«لوتار فیلر» یک مقام مسئول در موسسه رابرت کوخ که ماموریت آن نظارت بر مبارزه با ویروس در آلمان است به یک روزنامه محلی گفت: کره جنوبی با وجود تفاوت‌های فرهنگی بین دو کشور می‌تواند به ویژه در خصوص فناوری تعیین مکان جغرافیایی مبتلایان به کرونا الگو باشد.

در آلمان بحث و گفت وگو شدیدی در این خصوص صورت گرفته است زیرا مساله حفاظت از اطلاعات خصوصی شهروندان اهمیتی ویژه دارد چرا که این کشور در قرن بیستم شاهد دو حکومت دیکتاتوری بوده است.

در هفته‌های گذشته در آلمان با اقدام بر اساس مدل کره جنوبی همزمان با آزمایش‌های زیاد و قرنطینه مبتلایان به کرونا، مکان اشخاصی که با مبتلایان در تماس بوده‌اند با کمک فناوری مکان یاب‌ها مشخص می‌شد.

با این حال اوضاع در آلمان هنوز از دیگر کشورهای اروپایی بهتر است اما مقام مسئول در موسسه رابرت کوخ گفت که بعید نیست با خستگی و کاهش کادر بیمارستانی این کشورهم با سناریوی شبیه ایتالیا مواجه شود.

اگر چه آلمان «دارای سیستم بهداشتی خوبی است و شاید یکی از بهترین‌های جهان باشد» اما آنگلا مرکل صدر اعظم می‌گوید که این ویروس همه گیر در حقیقت شکاف‌هایی را در سیستم بهداشت آلمان نشان داده است.

«رینار بوس» متخصص اقتصاد بهداشت در دانشگاه فنی برلین گفت که در آلمان بیش از ۲۵ هزار تخت مجهز به سیستم تنفس مصنوعی وجود دارد، اما در ماه‌های گذشته برخی از تخت‌های مراقبت‌های ویژه به خاطر نبود تعداد کافی کادر پزشکی حذف شده‌اند.

از چند سال پیش، حدود ۱۷ هزار پست شغل پرستاری خالی بوده است و این وضعیت باعث شد بسیاری از موسسات از جمله بیمارستان بزرگ دانشگاه برلین «شاریته» به دنبال کمک گرفتن دانشجویان پزشکی یا متخصصان بازنشسته در این بخش باشند.

«اوی لوبکینگ» از انجمن شهرهای آلمان گفت: حتی قبل از شیوع ویروس کرونا، به دلیل کمبود پرسنل پزشکی، انجام عملیات عادی در بیمارستان‌های آلمان امکان پذیر نبود.

از سوی دیگر روش تامین اعتبار بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها و قیمت گذاری با مبلغ ثابت پرداخت شده برای عمل‌های جراحی ، مؤسسات را ترغیب می‌کند تا عملیات از قبل برنامه ریزی شده را با هزینه بخش اورژانس انجام دهند.

مشکل بزرگتر دیگری که آلمانی‌ها را رنج می‌دهد، پیر شدن جمعیت است.

حدود ۲۰۰ هزار تن از پرستاران لهستانی، اوکراینی و یا از شهروندان دیگر کشورهای حوزه بالتیک از بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار سالخورده در آلمان مراقبت می‌کردند، اما اکنون بیشتر آن‌ها این کشور را ترک کرده‌اند تا آلمان با یک فاجعه جدید در حوزه بهداشت و سلامت مواجه شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان