arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید/ اطلاعات 42 میلیون کاربر ایرانی تلگرام در معرض فروش / جریمه 500 هزاری و توقیف یک ماهه در انتظار متخلفان کرونایی / تعطیلی رسمی مدارس و دانشگاهها تا چه زمانی ادامه دارد؟ / سیگنال مثبت دولت ترامپ برای لغو تحریم‌های ایران، به دلیل کرونا / ابتلای پزشک همراه پوتین به کرونا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

اطلاعات 42 میلیون کاربر ایرانی تلگرام در معرض فروش: صبح دیروز در توییتر خبری مبنی بر فروش اطلاعات کاربران تلگرام در توییتر منتشر شد. این اطلاعات نه تنها شامل آی‌دی تلگرام است بلکه اطلاعات دیگری مانند شماره تماس، عکس پروفایل و اطلاعات دیگری را همراه خود دارد. شنیده‌ها حاکی از آن است که نه تنها اطلاعات افرادی که از این پوسته‌ها استفاده کردند در حال فروش است، بلکه دیتای تمام مخاطبین آنها نیز در این ۴۲ میلیون دیتا، وجود دارد. متعاقب انتشار این خبر، رییس سازمان فناوری اطلات گفت: سایتی با نام «شکار»، اطلاعات کاربران تلگرام را جمع‌آوری کرده که آن را شناسایی کرده‌ایم.

جریمه 500 هزاری و توقیف یک ماهه در انتظار متخلفان کرونایی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از برخورد جدی پلیس با مراجعان به تفرجگاه‌ها در روز طبیعت خبرداد. سردار هادیانفر گفت: پلیس راهور با استفاده از اختیارات قانونی برای جلوگیری از تجمعات در تفرجگاه‌ها حداکثر تلاش خود را خواهد کرد و از خروج خودروهای پلاک بومی از شهر و ورود به شهرها با پلاک غیر بومی ممانعت و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و توقیف یک ماهه را اعمال خواهد کرد.

ادامه تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها تا ۲۰ فروردین: کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت دیروز، در ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران  درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: تعطیلی تا ۲۰ فروردین ادامه دارد و فاصله‌گذاری اجتماعی تا این تاریخ تمدید شده است و قاعدتا تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و همه اماکنی که شامل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بود، ادامه دارد و برای بعد از بیستم هم مجددا تصمیم‌گیری و یا بخشی یا همه آن تمدید می‌شود.

سیگنال مثبت آمریکا برای لغو تحریم‌های ایران: وزیر امور خارجه آمریکا، گفت که با توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان ممکن است ایالات متحده آمریکا در مورد تحریم‌های اعمال شده بر ایران تجدید نظر کند. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز -سه‌شنبه- از احتمال تجدید نظر ایالات متحده آمریکا و کاهش تحریم‌های اعمال شده علیه ایران و دیگر کشورها به منظور مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا خبر داد، اما هیچ وعده‌ی دقیق و مشخصی برای انجام این کار نداد.

ابتلای پزشک همراه پوتین به کرونا: رئیس بیمارستان شماره ۴۰ مسکو که این روزها به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافته است در حالی به ویروس کرونا مبتلا شده است که چند روز پیش ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را در بازدید از بیمارستان همراهی می‌کرد. «دنیس پروتسنکو» رئیس بیمارستان شماره ۴۰ در ناحیه کومونارکا در جنوب غرب مسکو روز سه شنبه در فیس بوک نوشت: دوستان عزیز از نگرانی شما بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم، بله؛ تست کرونای من مثبت است اما حالم بد نیست.

افزایش پرواز هواپیماهای آمریکایی بر فراز بغداد: هواپیماهای آمریکایی از شامگاه سه شنبه به پروازهای مشکوک و شناسایی خود در روزهای اخیر بر فراز آسمان بغداد، شدت بخشیدند. در واقع، چند فروند هواپیمای آمریکایی بدون وقفه در حال گشت زنی بر فراز آسمان بغداد بودند.  در همین حال برخی منابع رسانه ای در چند روز اخیر با اشاره به نقل و انتقال های جدید نیروهای آمریکایی در منطقه از قصد واشنگتن مبنی بر انجام اقدام نظامی علیه نیروهای مقاومت عراق خبر می دهند.

مجاز شدن حذف نیمسال تحصیلی بدون احتساب سنوات: علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ بخشنامه ای ۲۰ بندی به دانشگاه ها خبر داد که در این بخشنامه، حذف نیمسال تحصیلی ۹۹-۹۸ بدون احتساب در سنوات به درخواست دانشجو مجاز شد وی ادامه داد: در صورتی که آغاز کلاس‌های حضوری دانشجویان به صلاحدید آن ستاد به تعویق افتد معاونت آموزشی وزارت علوم باید برنامه‌هایی جایگزین داشته باشد که دانشجویان حداقل ضرر را از این تأخیر داشته باشند.

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در کشور: دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت، درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: از ظهر دیروز تا امروز (۱۲ فروردین ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۴ هزار و ۶۰۶ مورد رسید. وی گفت: خوشحالیم که تاکنون ۱۴ هزار و ۶۵۶ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند و این روند ادامه دارد. جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع قربانیان این بیماری در کشور به ۲۸۹۸ نفر رسید. وی گفت: ۳۷۰۳ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

افزایش جان باختگان کرونا در ایتالیا به بیش از 12 هزار نفردولت ایتالیا از افزایش شمار قربانیان ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور به بیش از ۱۲هزار نفر خبر داد. آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا دیروز، سه‌شنبه اعلام کرد شمار قربانیان کرونا در این کشور با مرگ 837 نفر از مبتلایان طی 24 ساعت گذشته به 12428 نفر رسیده است. آژانس دفاع غیرنظامی ایتالیا شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور را نیز حدود 105800 نفر اعلام کرده است که این رقم در مقایسه با آمار دیروز 5053 نفر افزایش نشان می‌دهد.

 

نظرات بینندگان