arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۵۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹

قانونگذاران آمریکایی خواستار تعلیق تحریم‌های واشنگتن علیه ایران شدند

۳۲ عضو کنگره در نامه‌ای به مقامات ارشد دولت آمریکا خواستار لغو تحریم‌های این کشور علیه ایران شدند و ادعا کردند که این تحریم‌ها مانع مقابله کشورمان با شیوع گسترده ویروس کرونا می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، وبگاه هافینگ‌تون پست در خبری اختصاصی نوشت که بیش از ۳۰ قانون‌گذار آمریکایی در نامه‌ای به مقامات ارشد دولت آمریکا خواستار لغو تحریم‌های آمریکا شدند و ادعا کردند که این تحریم‌ها مانع مقابله ایران با شیوع گسترده ویروس کرونا می‌شود.

این نامه نامه کنگره که پیش از انتشار عمومی به رصد وبگاه هافینگتون رسیده است خطاب به مایک پمپئو، وزیر امور خارجه و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نوشته است.

از امضاکنندگان اصلی این نامه می‌توان به الکساندریا کورتز، ایلهان عمر، باربارا لی، برنی سندرز، الیزابت وارن و اد مارکی اشاره کرد.

در این نامه آمده است: این‌که بگذاریم این بحران در ایران سهمگین‌تر شود ممکن است آسیبی جدی را نه تنها به ملت ایران بلکه به ملت آمریکا و تمام مردم جهان وارد کند.

در این نامه همچنین آورده‌اند که جورج بوش در زمان زلزله بم در سال ۲۰۰۳ تحریم‌ها را کاهش داده و به ایران کمک‌رسانی کرده است.

در ادامه این نامه آمده است: اختلافات گسترده ما به دولت ایران و دیگران نباید سد راه اقداماتی شود که می‌تواند به طور کلی به مردم بی‌گناه در این همه‌گیری کمک کند.

در این نامه همچنین ذکر شده تحریم‌هایی که بخش‌های بزرگی از اقتصاد ایران از جمله صنایع مدنی، بخش‌های بانکی و صادرات نفتی جمهوری اسلامی را شامل می‌شوند باید تا زمانی که مختصصان سازمان بهداشت جهانی عبور از این بحران را تایید نکرده‌اند، برداشته شود.

به گزارش ایسنا، برنی سندرز نیز در توییتی خطاب به پمپئو و منوچین خواستار رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد.

هم‌چنین وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاری که در خصوص تغییر مواضع آمریکا در سیاست‌هایش نسبت به ایران می‌پرسید پاسخ داده بود که " سیاست‌ها قابل تجدید نظرند".

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
0
1
قانونگذاران آمریکایی بیش از ۵۰۰ نفرند نه ۳۲ نفر
به این مقدار دلخوش نباشید با مذاکره با همین ترامپ و همین امروز نه فردا که دیر است ،مشکلات ملت ایران حل میشود
نظرات بینندگان