arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹

لایو خبر - ۱۳ فروردین ۹۹

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از مرز 200هزار نفر گذشت
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۰۰:۱۲
بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی نهادهای دولتی آمریکا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در این کشور به بیش از ۲۰۰ هزار نفر رسیده است. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، در روز چهارشنبه حدود 12 هزار نفر به شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا افزوده شده است.
تعداد مبتلایان به کرونا در جهان از ۹۰۰ هزار نفر گذشت / بیش از ۴۶ هزار قربانی کرونا در جهان
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۰۰:۱۲
آمار‌های رسمی منتشر شده از سوی دولت‌ها در نقاط مختلف جهان، نشان می‌دهد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا (بیماری کووید-۱۹) در جهان به بیش از ۹۰۰ هزار نفر رسیده است. بیش از نیمی از ۹۰۰ هزار فردی که ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا به تأیید پزشکان رسیده است، ساکن کشور‌های اروپایی هستند. تاکنون بیش از ۴۶ هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.
نامه بیش از 100 نماینده به روحانی به علت تبعیض در متناسب سازی حقوق بازنشستگان
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۰۰:۱۱
نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: بیش از 100 نفر از نمایندگان در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور اعتراض خود را نسبت به تبعیض در متناسب سازی حقوق بازنشستگان اعلام کردند. وی در این باره گفت: در بودجه سال 99 در حالی 10 هزار میلیارد تومان به متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری تخصیص یافته که برای بازنشستگان تامین اجتماعی اعتباری در نظر گرفته نشده است.
پاسخ وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت: فرکانس خالی صدا و سیما باید آزاد شود تا مشکل شبکه موبایل حل شود
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۰۰:۱۰
وزیر ارتباطات در اعتراض کاربران به کندی سرعت اینترنت مسئله نیاز به باند فرکانسی را مطرح کرد؛ باندی که سالهاست در اختیار صدا و سیما بوده و مذاکرات برای آزادسازی آن هنوز به نتیجه نرسیده است.
سخنگوی دولت: به زودی 20 هزار کیت تشخیص کرونا خواهیم داشت / کسانی که قسط وام از حسابشان کسر شده به بانک مرکزی شکایت کنند
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۹
سخنگوی دولت گفت : وام گیرندگانی که اقساط از حساب‌شان برداشت شده می توانند به بانک مرکزی شکایت کنند. وی همچنین بیان کرد: در دولت روی موضوع کیت ها بسیار بحث شد. خوشبختانه تا ۲۰ هزار کیت تست به دست خواهیم آورد. الان ۱۵ هزار کیت هست و بخش های دیگر هم تولید کیت را شروع کردند.
سخنگوی وزارت بهداشت: ورود یک دارو برای کرونا به فهرست دارویی کشور در صورت اثربخشی/ احساس نیاز بیشتر به نسخه‌‌نویسی الکترونیک در شرایط کرونایی / در روزهای آینده صادر کننده کیت کرونا خواهیم شد
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۹
سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه احساس نیاز شدیدتری به نسخه نویسی الکترونیک داریم، گفت: گزارشات اولیه تأثیر نسبی فاویپیراویر بر بهبودی بیماران را نشان می‌‌دهد و در صورتی که هزینه اثربخشی نسبی آن ثابت شود وارد فهرست دارویی کشور خواهد شد.
وال‌استریت ژورنال: ارزش مالی اولین تراکنش اینستکس ۵۰۰ هزار یورو بوده است
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۷
پس از حدود یک سال و نیم از راه‌اندازی سامانه موسوم به اینستکس، روز گذشته اولین تراکنش مالی میان ایران و اروپا در چارچوب این سامانه مالی انجام شد. روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی به انتشار برخی جزئیات از اولین تراکنش مالی میان اروپا و ایران تحت سامانه مالی اینستکس اشاره کرد.
وزیر بهداشت: در مرحله مدیریت بیماری هستیم نه کنترل آن / تا امروز بیش از 67 میلیون نفر رصد شدند
۱۳۹۹/۰۱/۱۴ - ۰۰:۰۷
وزیر بهداشت گفت: در مرحله کنترل و مهار بیماری کرونا نیستیم و در مرحله مدیریت بیماری قرار داریم.
ابتلای تعداد زیادی از نمایندگان مجلس به کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۵:۴۲

سخنگوی هیئت رییسه مجلس با اشاره به ابتلای تعداد بالای نمایندگان به کرونا از برگزاری سه جلسه مجازی مجلس در روزهای گذشته خبر داد و ابراز امیدواری کرد که جلسه علنی سه شنبه آینده مجلس که به صورت حضوری برگزار می‌شود با حضور و مشارکت بالای نمایندگان به نصاب دست یابد.

آخرین آمار «کرونا» در ایران از زبان سخنگوی وزارت بهداشت: مبتلایان ۴۷۵۹۳ نفر/ فوتی ها ۳۰۳۶ نفر/ بهبودی ها ۱۵۴۷۳ نفر/ ۳۸۷۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید قرار دارند
۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۴:۲۱

از ظهر دیروز تا امروز 13 فروردین1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۹۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۷۵۹۳ مورد رسید.

شمار قربانیان مسمومیت الکلی در فارس به ۸۴ نفر رسید
۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۳:۳۳

تعداد مسمومیت با الکل در استان فارس همچنان افزایشی است و شمار جان باختگان به ۸۴ نفر رسید.

سردار اشتری:‌ خودروهایی که در کنار بوستانها توقف کنند به پارکینگ منتقل خواهد شد
۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۲:۱۸

سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی گفت:‌ بر اساس قانون و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، ‌خودروی افرادی که در کنار بوستانها و جاده ها، ‌ توقف و به تذکر پلیس توجه نکنند، مبلغ ۵۰۰ هزار تومان جریمه و اگر سماجت کنند خودروی آنها به پارکینگ منتقل خواهد شد.

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران: حضور مردم در طبیعت می‌تواند شروع یک سناریوی تلخ کرونایی باشد / یک فرد کرونایی می‌تواند منجر به ابتلای ۴۸۶ نفر شود / در اپیدمی تعارف را باید کنار گذاشت، از این به بعد باید قاطعانه برخورد شود / دیابتی‌ها، اولین گروه پرخطر در این اپیدمی
۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۲:۱۶

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران با اشاره به اینکه اکنون منحنی این بیماری شتابان بوده و هرگونه اقدام سهل انگارانه می‌تواند منجر به یک فاجعه شود، افزود: بسیاری از افراد همانطور که در روزهای پایانی سال به تذکرات توجهی نکردند، ممکن است امروز (روز طبیعت) هم بی‌توجه باشند، حضور هموطنان در طبیعت به مناسبت روز طبیعت، می‌تواند شروع یک سناریوی تلخ، تا ۲ هفته آینده باشد.

انجمن علمی سلولهای بنیادی ایران: پلاسما درمانی روشی برای مداوای بیماران مبتلا به ویروس کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۲:۱۶

دبیر انجمن علمی سلولهای بنیادی ایران گفت: روش پلاسما درمانی به همراه جایگزینی پلاسما از بیمار بهبود یافته مبتلا به ویروس کووید ۱۹ با انتقال آنتی بادی‌های ضد ویروس با تقویت مجدد سیستم ایمنی و دفاعی توان تضعیف شده را به بیمار برگردانده و باعث بهسازی صدمات ریوی حاد خواهد شد.

علی رغم تاکید بر خانه نشینی در روز طبیعت؛ کوچ شبانه خوش‌نشینان مازندرانی به ییلاقات
۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۲:۱۵

در حالی که به گفته مسئولان سازمان های جهانی و متولیان سلامت کشور، خانه‌نشینی تنها راه مقابله با ویروس کرونا است، برخی از شهروندان مازندرانی بویژه در شهرستان آمل در پیش بودن روز طبیعت و پایان تعطیلات نوروزی را غنیمت شمرده و بار سفر به سمت ییلاقات بستند.

ابوالفضل فاتح: پرسش های بزرگ امروز و دوران پسا کرونا
۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۲:۱۵

پرسش بزرگ پسا کرونا، عنوان یادداشت پنجم ابوالفضل فاتح در موضوع کرونا است. چهار پرسش بزرگ دوران پسا کرونا: چه گفته ایم؟ چه کرده ایم؟ چه نتیجه ای گرفته ایم؟ در این فرآیند، کرامت انسانی و عقلانیت اخلاقی چه منزلتی داشته است

ترامپ: پیک کرونا در دو هفته آینده رخ می‌دهد / سخت‌ترین دو یا سه هفته تاریخ کشورمان را پیش رو داریم
۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۱:۵۴

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه اوج شیوع ویروس کرونا در این کشور طی دو هفته آینده رخ می‌دهد، گفت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی طی ۳۰ روز آینده موضوع مرگ و زندگی است.

روحانی: اجرای مدل قرنطینه چینی در ووهان، در ایران و هیچ کشور دیگری امکان پذیر نبود / اختصاص ۱۰ میلیارد دلار به کسب و کارهای زیان دیده از کرونا / دیروز در تمام استان ها روند شیوع کرونا نزولی بوده / طرح وزارت بهداشت را قدم به قدم اجرا کرده‌ایم
۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۱:۴۳

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد: خوشبختانه در این بیماری و ویروس خطرناک در اکثر قاطع استان ها، دیروز سیر نزولی را شاهد بودیم و مسافرت مردم در روزهای ابتدایی فروردین حدود ۸۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

آنچه گذشت
۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۱۱:۱۹

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان