arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۶۲۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹

المیادین: آمریکا قصد رفتن از «پایگاه یونیون ۳» بغداد را ندارد

شبکه المیادین به نقل از منابع موثق خبر داد که برنامه ائتلاف آمریکایی بر ماندن در پایگاه «یونیون 3 » در بغداد است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه المیادین به نقل از منابع موثق خود گزارش داد که برنامه ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش شامل ادامه حضور آن در پایگاه «یونیون ۳» در بغداد است.

پایگاه نظامی یونیون ۳ در مقطع اخیر در معرض حملات خمپاره‌‌ای و راکتی قرار داشته است و نظامیان ایتالیایی عضو ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش هم سه ماه پیش آنجا را ترک کردند.

به گزارش خبرنگار المیادین از عراق، آمریکا همچنین سامانه دفاع هوایی پاتریوت را در بخش استقرار نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد به طور کامل نصب کرده است.

المیادین همچنین گفت که پیش از استقرار سامانه پاتریوت سامانه پدافند هوایی « C-RAM» ویژه رهگیری موشک‌های کاتیوشا و خمپاره و امثال آن در عین الاسد مستقر شده است.

ارتش آمریکا پس از آنکه حضورش در عراق مورد تهدید قرار گرفت تصمیم داشت این سامانه‌ها را در داخل پایگاه‌های مختلف خود در عراق مستقر کند.

شبکه المیادین روز گذشته هم اعلام کرد که احتمال می‌رود اقدام آمریکا در ورود سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت به عراق و استقرار آن در عراق خودسرانه انجام گرفته باشد.

ائتلاف آمریکایی ظرف یکی دو هفته اخیر از برخی پایگاه‌هایش در عراق عقب نشینی کرده است و برخی منابع عراقی می‌گویند بیم آمریکا از ادامه حملات مقاومت به این پایگاه‌ها دلیل آن بوده است.

رسانه‌های عراقی می‌گویند همه نیروهای آمریکایی که تاکنون از پایگاه‌هایشان عقب نشینی کرده‌اند و همچنین آنهایی که طی هفته‌های آتی عقب نشینی خواهند کرد به سمت پایگاه‌های «حریر» در شرق اربیل و «عین الاسد» در غرب الرمادی رفتند».

منبع: فارس
نظرات بینندگان