arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۶۳۲
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۸ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹

دانشمندان هلندی تشخیص پیش از موعد شیوع کرونا در شهرها را ممکن کردند

دانشمندان هلندی موفق شدند از طریق نتایج آزمایش فاضلاب شهرها، یک سیستم هشدار شناسایی ویروس کرونا را پیش از آغاز فراگیری آن، طراحی و فعال کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دانشمندان هلندی موفق شدند از طریق نتایج آزمایش فاضلاب شهرها یک سیستم هشدار شناسایی ویروس کرونا را پیش از آغاز فراگیری آن، طراحی و فعال کنند.

تحقیقات انجام شده در موسسه «نیووین» نشان می‌دهد که ویروس کرونا از طریق مدفوع افراد مبتلا دفع می‌شود و بر همین اساس آنها تصمیم گرفتند اولین موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را از طریق آزمایش نمونه فاضلاب شهرها تشخیص دهند.

آزمایش اولیه آنها با بررسی نمونه فاضلاب شهر «آمرسفورت» واقع در ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی آمستردام آغاز شد. آنها موفق شدند در تاریخ ۵ مارس و پیش از فراگیر شدن ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در آمرسفورت، نخستین شواهد را در مورد وجود ویروس کرونا در فاضلاب این شهر پیدا کنند.

این بررسی نشان می‌دهد که با افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ میزان ورود ویروس کرونا به فاضلاب شهری افزایش می‌یابد و از همین امر می‌توان برای فعال ساختن سیستم هشدار به موقع در خصوص آغاز شیوع این ویروس در شهرها استفاده کرد.

بررسی فاضلاب شهری پیشتر نیز برای تشخیص سطح باکتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک و همچنین میزان استفاده مردم از داروهای غیرقانونی و بدون نسخه استفاده می‌شده است.

نظرات بینندگان