arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۶۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۹ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۹

پاسخ وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت: فرکانس خالی صدا و سیما باید آزاد شود تا مشکل شبکه موبایل حل شود

وزیر ارتباطات در اعتراض کاربران به کندی سرعت اینترنت مسئله نیاز به باند فرکانسی را مطرح کرد؛ باندی که سالهاست در اختیار صدا و سیما بوده و مذاکرات برای آزادسازی آن هنوز به نتیجه نرسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات عصر امروز چهارشنبه ۱۳ فروردین‌ماه در توییتر خود و در پاسخ به کاربری که به وی گفته بود «اگر قطعی اینترنت دست شما نبود، حداقل مسوولیت وضعیت کندی اینترنت را بپذیرید» نوشت: مسوولیت می‌پذیریم، تلاش هم کردیم. ‌مصرف اینترنت نسبت به یکم اسفندماه سال قبل حدودا ۲/۵ برابر شده است.

وی افزود: ‌از اول هفته‌ نصب ۸۰۰ هزار پورت اینترنت VDSL در تهران آغاز شده است که ظرف مدت یک ماه به پایان می‌رسد.

‌وزیر ارتباطات گفت: موبایل را ارتقا دادیم اما ارتقا شبکه‌ موبایل به باند فرکانسی نیاز دارد که فعلا در اختیار صداوسیماست و تا زمانی که فرکانس آزاد نشود، ظرفیت بالاتر نمی‌رود.

آینده فناوری در گرو باند فرکانسی ۷۰۰-۸۰۰ است. تکنولوژی اصلی که در آینده با آن روبه‌رو می‌شویم ۵G (نسل پنجم ارتباطات) است که بستر ارتباطات با یوزکیس‌های IOT (اینترنت اشیا) به حساب می‌آید. IOT با اتصال (connectivity) بسیار بالا معنا پیدا می‌کند که زیرساخت مورد نیاز آن صرفا با استفاده باند فرکانسی ۷۰۰-۸۰۰ مهیا می‌شود. باندی که سالهاست در انحصار صدا و سیماست و مذاکره بر سر آزادسازی آن تا این لحظه به نتیجه نرسیده است.

صدا و سیما تنها از ۲۶درصد باند فرکانسی ۸۰۰-۷۰۰ مگاهرتزی را که در اختیار دارد، استفاده می‌کند و بقیه آن قابل آزادسازی و استفاده در بخش‌های دیگر است.

اواخر بهمن‌ماه سال ۹۷ نیز طرحی برای آزادسازی فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ مگاهرتز مطرح شد که کمیسیون تلفیق، مصوبه کمیسیون صنایع را در خصوص آزادسازی فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ که در اختیار سازمان صدا و سیما است، رد کرد.

پاسخ وزیر ارتباطات درباره سرعت اینترنت: فرکانس خالی صدا و سیما باید آزاد شود تا مشکل شبکه موبایل حل شود

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
3
12
هرچی می‌کشیم از دست صدا و سیما می‌کشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۳
9
6
حالا کاسه کوزه بر سر صدا و سیما می شکنند بدون اشاره به عملکرد خودشان . چهار سال تمام شد هیچ کاری نکردید
نظرات بینندگان