arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۳۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۰۸ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹

فرانسه رکورد قبلی‌اش در مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را شکست؛ فوت ۵۰۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت

ظرف ۲۴ ساعت گذشته در فرانسه ۵۰۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و این کشور بیشترین آمار فوتی روزانه را تجربه کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های فرانسه بامداد پنجشنبه اعلام کردند که با مرگ ۵۰۹ نفر ظرف ۲۴ ساعت گذشته در این کشور، شمار کل فوتی‌های ناشی از کرونا فرانسه به ۴ هزار و ۳۲ نفر رسید.

روز سه‌شنبه گذشته آمار فوتی‌های روزانه در فرانسه ۴۹۹ نفر اعلام شده بود که بیشترین مرگ‌ومیر روزانه از آغاز شیوع کرونا در این کشور بود؛ اما آمار روز چهارشنبه با شکست رکورد قبلی، مرگبارترین روز را در فرانسه رقم زد.

فرانسه چهارمین کشور پس از ایتالیا، اسپانیا و آمریکا است که آمار جانباختگان ناشی از کرونا در آن از شمار جانباختگان در چین فراتر رفته و از ۴ هزار نفر نیز عبور کرده است.

همچنین روز گذشته در فرانسه ابتلای ۴ هزار و ۸۶۱ نفر دیگر به کرونا تایید شد و شمار کل مبتلایان در این کشور به ۵۶ هزار و ۹۸۹ نفر رسید.

دولت فرانسه هم اکنون تنها کسانی را که در بیمارستان‌ها به علت کرونا جان خود را از دست می‌دهند، به عنوان آمار رسمی قربانیان کرونا اعلام می‌کند.

مقامات فرانسه می‌گویند که بزودی اطلاعات مربوط به قربانیان در آسایشگاه‌ها و خانه‌ها را گردآوری می‌کنند که احتمالاً شمار قربانیان را به صورت چشم‌گیری افزایش خواهد داد.

فرانسه از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند ۹۸) با اعلام آغاز قرنطینه عمومی تأکید کرد که مردم به مدت ۲ هفته به جز در موارد ضروری و با مجوز قانونی، حق خروج از منازل خود را ندارند و برای اعمال این قانون بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نیروهای پلیس را به کار گرفت.

پلیس فرانسه که مقررات قرنطینه را به شکلی سخت‌گیرانه اعمال کرده است، روز چهارشنبه اعلام کرد که تاکنون به دلیل نقض این مقررات یک نفر بازداشت شده و ۳۵۹ هزار مورد قبض جریمه صادر شده است.

«امانوئل مکرون» رییس جمهوری فرانسه جمعه شب گذشته از تمدید دو هفته‌ای قرنطینه تا ۱۵ ماه آوریل (۲۷ فروردین) ماه خبر داد.

تمدید قرنطینه در این کشور پس از آن اعمال می‌شود که فرانسه به یکی از کانون‌های بحران شیوع کرونا در اروپا تبدیل شده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان